مهرزاد حمیدی روز شنبه در گفت ‌وگو با ایرنا در کرج اظهارداشت: 70 درصد ازمسائل و مشکلاتی که در حوزه مسائل ایمنی در مدارس، جاده‌ها، داخل شهر و بیرون شهر پیش می‌آیند ناشی از خطاهای انسانی است.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد هم با آموزش و ارتقای سطح دانش و آگاهی منابع انسانی قابل کاهش است، یادآور شد: در اواخر سال گذشته دستورالعملی در این زمینه صادر و چک ‌لیست‌هایی به مدارس ابلاغ شد.
وی بیان داشت: در قالب این طرح مدیران مدارس باید به صورت ادواری لوازم، تجهیزات و تاسیسات را مورد بررسی قرار دهند و ایراد‌ها را رفع کنند.
وی عنوان کرد: در این طرح دانش‌آموزان، والدین و نیروهای مدرسه آموزش می ببینند زیرا معتقدیم ضریب ایمنی مدارس باید افزایش پیدا کند تا شاهد بروز حوادث تلخ در مدارس نباشیم.
وی یادآورشد: در طرح ایمنی مدارس، آن بخشی که مربوط به سازه رعایت مسائل ایمنی در سازه مدارس است را سازمان نوسازی مدارس پیگیری می‌کند اما مسئول پیگیری و اجرای آموزش و ارتقای فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی این طرح را معاونت تربیت‌بدنی و سلامت پیگیری خواهد کرد.
وی درادامه به اجرای طرح های جدید دیگری چون ورزش کارکنان و انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی در آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: این برنامه ها با هدف ارتقاء ضریب ایمنی و سلامت در بین جامعه هدف اجرایی شده است.
حمیدی با بیان اینکه فضاهای بازی و ورزش برای جمعیت 14 میلیونی دانش آموزی کشور ناچیز است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم موبایل، اینترنت، آپارتمان، زندگی ماشینی را از کودکان دور کنیم و زمینه ایجاد تحرک در آنها را فعال کنیم.
وی اضافه کرد: باید با مخاطب قراردادن دختران و پسران، زنان و مردان تلاش کنیم، آگاهی‌بخشی کنیم، تشویق و ترغیب کنیم تا ورزش و تحرک به یک عادت پایدار تبدیل و دختران و پسران با حرکت مانوس شوند.
وی گفت: در این طرح قرار است هم دانش‌آموزان، هم والدین و هم نیروهای مدرسه آموزش ببینند. باید ضریب ایمنی مدارس افزایش پیدا کند تا انشاءالله شاهد بروز حوادث تلخ در مدارس نباشیم.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.