عابد رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دانش آموز که نسبت به پارسال جذب آنها افزایش بیشتری داشته در 29 مدرسه آموزش از راه دور در حال تحصیل هستند.
وی ادامه داد: از این شمار یک هزار و 319 نفر در مدارس از راه دور مناطق شهری و یک هزار و 47 نفر نیز در مدارس آموزش از راه دور مناطق روستایی در حال تحصیل هستند.
وی با ذکر اینکه از مجموع مدارس آموزش از راه دور استان چهار مرکز در مناطق روستایی دشت عباس و هلیلان فعالیت دارند، گفت: مابقی مراکز نیز در مناطق شهری شهرستان های مختلف استان فعالیت داشته که دانش آموزان هم شهری و هم روستایی را پوشش می دهند.
به گفته رنجبر، این دانش آموزان به دلائل مختلف نظیر بیماری، معلولیت، اشتغال به کار و یا دوری از امکانات از تحصیل بازمانده بودند که از طریق مدارس آموزش از راه دور زیر پوشش آموزش قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: این افراد که بیشتر بزرگسال هستند، بصورت حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی زیر پوشش آموزش قرار می گیرند.
کارشناس مراکز آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش ایلام از الکترونیکی شدن هشت مرکز آموزش از راه دور استان خبر داد و گفت: آموزش برای این افراد در 2 مقطع متوسطه اول و دوم انجام می شود.
رنجبر هدف از فعالیت این مراکز را پیشگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان و افزایش نرخ باسوادی در استان اعلام کرد.
حدود 100 هزار دانش آموز استان ایلام در بیش از یک هزار و 300 فضای آموزشی در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
به گزارش ایرنا، در سرشماری سال 1390 میزان سوادآموزی در این استان 91.9 درصد بود که در سرشماری سال 1395 این میزان به 94.5 درصد رسیده که رشدی معادل 2.7 درصدی را نشان می‌دهد.
درصد باسوادی مردان ایلامی در محدوده سنی 10 تا 49 سال 96.6 درصد و زنان 92.5 درصد است که بر این اساس اختلاف باسوادی زنان و مردان 4.1 درصد است.
بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از 21 هزار و 400 نفر در استان ایلام در نعمت سواد بی بهره مانده اند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.