به همین مناسبت مردم در آیین‌ عزاداری که در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، شرکت کردند و با برپایی هیات های سینه زنی و زنجیر زنی اشک ماتم ریختند.

ائمه جمعه و جماعات ، روحانیان ، مبلغان و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت در آیین‌ها با تسلیت شهادت آن بانوی گرامی اسلام به ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداختند.

تعدادی از شهروندان ابرکوهی با برپایی دیگ‌های آش نذری سنتی معروف به آش امام حسین(ع)  و برپایی سفره های نذری و برگزاری عزاداری در سالروز شهادت مادر امامت و همسر ولایت به آن حضرت ابراز ارادت کردند.

ابرکوه ۷۰ هیات های مذهبی دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 

حضرت فاطمه (س)، در سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه مکرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شد، ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کردند و در برهه های حساس زندگی در کنار امام بود و از او حمایت می کرد، و در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاک فاطمه زهرا (س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان اعلام کرد.

سرانجام حضرت فاطمه بر اثر شدت ضربات و لطماتی که بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد شده بود، بیمار و در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری، آن حضرت روزی امام را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد که پس از وفاتش،جسدش را شبانه غسل ، کفن و دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته اند، در مراسم تدفین و نماز بر پیکرش حاضر نباشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.