محمد برزگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم‌های بهداشتی و درمانی به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری تیپ  ۱۸ الغدیر با حضور در مناطق سیل‌زده جنوب شرق سیستان و بلوچستان ماموریت های امدادی و درمانی خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت‌ فراوان سیل در بخش دشتیاری، تیم ارزیابی اعزامی متشکل از نمایندگان معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و سازمان بسیج جامعه پزشکی  با هماهنگی معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بررسی و نیازسنجی در عرصه سلامت، تیم‌های بهداشتی و درمانی در منطقه مستقر شدند.

مسوول روابط عمومی سپاه الغدیر یزد گفت: با عزیمت تیم‌های اعزامی و انجام خدمات رایگان شامل معاینه تخصصی عفونی، داخلی و اطفال و همچنین فعالیت سه تیم پزشکی عمومی همراه با توزیع داروی رایگان  به صورت ثابت و سیار به همراه پنج نفر پرستار، تکنسین دارویی و یک تیم بهداشتی به مردم خدمات  بهداشتی، درمانی و دارویی ارائه کردند. 

برزگر اظهارداشت: بر حسب نیاز همچنان توسط بسیج جامعه پزشکی با همکاری سایر مراکز درمانی نسبت به حضور در مناطق سیل‌زده و ارائه خدمات به مردم ماموریت های خود را با جدیت انجام می‌دهد.

بارندگی روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه جاری در سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و وارد آمدن خسارت زیادی به واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بویژه چابهار، کنارک و نیکشهر شده است.

فعالیت بسیج جامعه پزشکی استان در سال ۱۳۸۱ آغاز شد که با همکاری جامعه هدف، مردم و مسوولان  فعالیت‌های گسترده خدمات رسانی به نیازمندان را ارائه می‌کند.

هم اکنون۳۲۰ هزار بسیجی از اقشار مختلف عضو بسیج استان یزد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.