آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان اصفهان به مساله جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان اشاره و تاکید کرد: کمک‌رسانی دستگاه‌های دولتی کفایت نمی‌کند و مردم نیز باید برای کمک به صحنه بیایند.

وی با بیان اینکه باید فکری اساسی برای سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان اندیشیده‌ شود، افزود: بودجه خاصی در سپاه و ارتش برای این گونه حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی نشده‌ است و به نظر می‌رسد صداوسیما و مسوولان اصفهان هم در چند روز گذشته در این زمینه کم کار کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در کنار حساب جمعیت هلال احمر باید شماره حساب‌های دیگری نیز برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان به صورت سراسری اعلام شود.

تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان در سیستان و بلوچستان هم‌اکنون درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی این استان بر اثر جاری شدن سیلاب به صورت کلی یا جزیی آسیب دیدند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از ۱۹ دی‌ماه آغاز شد، تنها استان سیستان و بلوچستان را متاثر نکرد؛ بلکه کرمان و هرمزگان را هم تحت تاثیر قرار داد اما اوضاع سیستان و بلوچستان بدتر از دو استان دیگر ارزیابی شده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها با بالگرد یا قایق انجام می‌شود و با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو، ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم آن منطقه در زمان حاضر است.

یک اشتباه موجب نفی همه خدمات سپاه نیست

امام‌جمعه اصفهان همچنین به سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران اشاره کرد و با تسلیت به بازماندگان شهدای این حادثه گفت: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام (ص)، اشتباه و خطا در امت اسلام حرمت ندارد و گناه و جنایت محسوب نمی‌شود.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، شهید سپهبد سلیمانی و جان‌باختگان آیین تشییع پیکر شهدای مقاومت اضافه کرد: خطا در اسلام حکم وضعی دارد ولی حکم تکلیفی ندارد یعنی قصاص ندارد اما دیه آن باید پرداخت شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه این مساله به صورت کل و اجماع مبنای فقهی علمای ماست، اظهار کرد: در حالی که سپاه پاسداران در همه حال سپر بلای ملت و کشور بوده است، خطایی انسانی مبنی بر اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری با عنصری تهاجمی انجام شد اما نباید به این دلیل همه خدمات نیروی سپاه را زیر سوال برد.

وی برخورد قانونی با این افراد را خواستار شد و تصریح کرد: درست نیست که عده‌ای جاهل و بی‌انصاف به خیابان آمده و سپاه را خیانتکار بخوانند؛ همه مردم بدانند این افراد که به خیابان آمدند و شعار دادند، دین و انصاف ندارند و به احکام اسلام ناآگاه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با ابراز تاسف از وجود برخی افراد بی‌انصاف در جامعه گفت: جوانان کشور باید هوشیار باشند و فریب حرف‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام را نخورند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ - ۸۰۰ شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال به شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان‌باختند.

صبح شنبه (۲۱دی) ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک پدافندی سپاه قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.