به گزارش خبرگزاری ایرنا، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بخشهایی از استان‌ سیستان و بلوچستان و نیز کرمان دچار آبگرفتگی و سیلاب هستند و در همین رابطه از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده در اقدامی ویژه و فوری، تجهیزات و نیازهای لازم برای امدادرسانی را به این مناطق ارسال کنند.

وی به بسیج امکانات خوزستان برای رسیدگی به مشکلات به وجود آمده در مناطق درگیر با سیل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هلال احمر استان و نیز شرکت فولاد خوزستان در حال آماده‌سازی نیازهای اعلام شده جهت ارسال به سیستان و بلوچستان و کرمان هستند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین از هلال احمر استان خواسته شده شماره حساب این جمعیت جهت واریز کمک‌های نقدی مردم به هموطنان سیل زده را به زودی اعلام کند.

وی با دعوت مردم استان خوزستان برای مشارکت در امدادرسانی به هموطنان درگیر سیل، گفت: از مردم استان درخواست می‌شود تا در حد توان کمک‌های نقدی خود را به جمعت هلال احمر استان واریز کنند.

شریعتی اشاره به پدیده سیلاب ابتدای امسال در خوزستان، گفت: در این ایام نیز دیگر استان‌های کشور برای امدادرسانی در کنار مردم خوزستان بودند و بر همین اساس بر ما واجب و ضروری است که امکانات و کمک‌های استان را به سمت مناطق درگیر با سیلاب کشور هدایت کنیم.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

سامانه بارشی طی ۲ روز گذشته، هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را در معرض خطر سیل قرار داده بود و درواقع خسارت‌هایی در حوزه‌های زیرساختی همچون راه، آب و برق بر جا گذاشت.

به گزارش ایرنا در جریان سیلاب فروردین امسال بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت ها و محصولات کشاورزی و نیشکری خوزستان وارد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.