مدرس دانشگاه های یزد و علم و  هنر و مدیر ارشد اجرایی کسب و کار اینترنتی در این همایش گفت: اینترنت سرعت رشدی بسیار سریع و جذاب‌تری از تکنولوژی‌های دیگر نظیر رادیو ، تلویزیون ، کامپیوتر و... داشته‌ است.

محمد شهاب شهوازیان افزود: حدود ۶۷ درصد جمعیت هفت میلیارد نفری دنیا از موبایل استفاده می‌کنند و ۵۷ درصد از اینترنت و ۴۵ درصد از سوشال مدیا استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد ایرانیان برای یک دفعه هم که شده است تراکنش اینترنتی انجام داده‌اند اظهار داشت: مردم کشورما خرید اینترنتی را یاد گرفته اند و خیلی بیشتر از بسیاری از مردم جهان به سهولت به اینترنت اعتماد کرده اند و خریدهای خود را با استفاده از آن انجام می دهند.

این مدرس دانشگاه یزد، استارتاپ را سازمانی معرفی کرد که شخصیت حقوقی ندارد و در جست و جوی کسب و کاری قابل تکرار و مقیاس‌پذیر است.

وی گفت: استارتاپ مدل کسب و کار ندارد و اگر سازمانی مدل کسب و کار داشته باشد استارآپ نیست.

شهوازیان همچنین تجربه های موفق فعال در حوزه کسب و کار اینترنتی را برشمرد.

یک فعال کارآفرین، بنیانگذار و مدیر توسعه پذیرش ۲۴ هم در این همایش گفت: یک کسب و کار اینترنتی موفق بیشتر به منابع انسانی اهمیت می‌دهد تا اینکه چه چیزی در اختیار دارد.

محمد ابراهیم قانع افزود:  باید به یادگیری مداوم و اینکه همیشه و در هر لحظه می توان آموخت نیز توجه داشت.

وی تصریح کرد: خلاقیت با الگو گرفتن از دیگران و دیدن راه کسانی که مسیر موفقی را پیموده‌اند در تضاد نیست .

برگزار کننده این همایش مرکز رشد فناوری میبد بود که با همکاری دانشگاه یزد ، پارک علم و فناوری و فرمانداری این برنامه را با حضور علاقه‌مندان به حوزه کسب و کار اینترنتی و استارتاپ برگزار کرد.

به گفته کارشناس مرکز رشد میبد این مرکز در سال ۸۷ با اخذ مجوز و طی قراردادی با پارک علم و فناوری یزد در دانشگاه آزاد میبد شروع به کار کرد و موفقیت‌هایی هم داشت .

بهنام دهقانی افزود: اما با توجه به وجود مشکلات و در دسترس نبودن به علت واقع شدن دانشگاه در خارج شهر در سال ۹۳ به ساختمان جدید در خیابان ۲۲ بهمن منتقل شد.

وی با بیان اینکه تا به حال مسوولان ۱۰۰ ایده به این مرکز مراجعه کردند و ۳۰ جلسه پذیرش برگزار شد گفت : در حال حاضر این مرکز  ۱۸ شرکت  را تحت پوشش خود دارد که درحوزه‌های بیوتکنولوژیک ، آی تی و علوم فنی به صورت تفکیکی پیش رشد ، رشد و چند مستجره فعالیت دارند.  

دهقانی اظهارداشت : پنج نفر از مدیران عامل شرکت های مستقر در مرکز رشد میبد بانوان هستند که این مرکز را در سطح استان متمایز ساخته‌ است.

وی ادامه داد : این مرکز برترین مرکز رشد شهرستانی پارک علم و فناوری استان است و شرکت‌های مستقر با داشتن خلاقیت و ارتباط هایی موثر وضعیت خوبی دارند و به دنبال ارتقای خود در حوزه صادرات هستند.

وی به وجود شعبه‌ صندوق پژوهش و نوآوری  در این مرکز اشاره کرد که هدف آن جذب سرمایه خیرین و علاقه مندان شتاب دهنده در حوزه سرمایه گذاری‌های ریسک پذیر می‌باشد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.