به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز یکشنبه در همایش دهیاران استان کرمانشاه افزود: مشارکت مردم در طرح های روستایی هزینه ها را کم می کند، موانع ضد توسعه را برمی‌دارد و بهره‌وری را افزایش می دهد.
حاتمی گفت: 75 درصد جمعیت استان شهرنشین هستند و کرمانشاه از نظر جمعیت روستایی رتبه 23 یا 24 کشور را دارد که با توجه به ظرفیت های متعدد در کشاورزی و گردشگری رتبه مناسبی نیست.
او بروز ناهنجاری های متعدد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را نتیجه رشد ناموزون در کشور دانست و گفت: چون حرکت توسعه ای ما تک بعدی بوده است با وجود بالارفتن سطح رفاه خانواده ها سطح رضایت آنها همچنان مطلوب نیست.
معاون استاندار کرمانشاه با پیش کشیدن موضوع توسعه پایدار گفت: در این توسعه همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی توسعه مورد توجه قرار می گیرد که در این زمینه لازم است برنامه ریزی های توسعه با توجه به مدیریت محلی و جلب اعتماد مردم و مزیت های بومی و محلی اصلاح شود.

** سه دغدغه اصلی استانداری
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشتغال، تورم و توزیع درآمد را سه دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان دانست گفت: بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی و قانونی، احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و جذب سرمایه جدید چهار راهبرد اصلی استانداری در حوزه اشتغال است که بخش روستایی آن نیازمند نقش فعالانه و خلاقانه دهیاران است.
او از دهیاران خواست که تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری اشتغالزایی دولت برای روستاییان را غنیمت بشمارند و در این زمینه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های روستاهای خود را به استانداری معرفی کنند زیرا آموزش ها و تخصیص تسهیلات براساس آن صورت می گیرد.
اجرای طرح‌های پایلوت برای ترویج ایده های موفق، پرداختن به زنجیره ارزش و توجه به حلقه های مختلف هر ظرفیت، ضرورت نامگذاری 6 هزار معبر بدون نام روستاهای استان و ایجاد مسابقه جذب تسهیلات احیای واحدهای راکد بین دهیاران دیگر نکاتی بود که حاتمی به آنها اشاره کرد.
او همچنین با اشاره به امکان برخورداری حدود 100 هزار نفر از روستاییان استان از بیمه روستایی از دهیاران خواست که برای زیر پوشش قرار گرفتن این جمعیت کمک و همکاری کنند.

** توفیق بزرگ جمهوری اسلامی، ارتقای 50 پله‌ای
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به خدمات گسترده انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: شاخص توسعه انسانی (آموزش، بهداشت، وسایل ارتباطی و...) در ایران از رتبه 111 در دوران پیش از انقلاب اکنون به رتبه 60 دنیا رسیده که توفیق بسیار بزرگی محسوب می شود زیرا در این مدت همه کشورها برای ارتقای جایگاه خود تلاش های مستمری ‌کرده‌اند.
رتبه شانزدهم جهان در تولید علم و فناوری و قرار داشتن در بین 13 کشور مقتدر نظامی دنیا از دیگر توفیقات جمهوری اسلامی بود که محمدابراهیم الهی تبار به آن اشاره کرد.
او در ادامه وضعیت امنیتی استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: کرمانشاه در حوزه جرایم خشن از رتبه 9 به 15 کشور، در سرقت های مهم از رتبه 14 به 16 و در وقوع شرارت‌ها از رتبه 14 به 18 ارتقا پیدا کرده و مشکل ما اکنون در حوزه جرایم خرد است که نیازمند همکاری و همفکری همه مسئولان و مردم است.
در همایش دهیاران استان کرمانشاه در تالار بعثت این شهر، جمع زیادی از دهیاران، بخشداران، فرمانداران و مدیران ارشد استان و استانداری حضور داشتند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 32 شهر و بیش از 2 هزار و 622 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت آن است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.