کریم حسینخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه آماد شمالغرب کشور در غرب شهر زنجان جانمایی شده و سرمایه گذار بخش خصوصی هم حضور دارد.
وی یادآورشد: تاکنون طرح زیست محیطی این مصوبه به تایید سازمان حفاظت محیط زیست نرسیده چرا که سازمان علت آن را نزدیکی این زمین به منطقه مسکونی اعلام کرده و هنوز آن را تایید نکرده است.
حسینخانی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است که بر اساس ضوابط زیست محیطی چنین مناطقی باید حداقل یک هزار و 500 متر از منطقه مسکونی فاصله داشته باشند تا شهروندان بر اثر آلودگی صوتی و فعالیت آن ناراضی نباشند.
مدیرکل امور اقتصاد استانداری زنجان گفت: به غیر از این زمین، منطقه دیگری که در قواره آن بوده و امکانات مورد نیاز از جمله نزدیکی به راه های دسترسی ریلی، ترانزیتی و فرودگاه، منابع آب و برق را داشته باشد، هم اکنون در اختیار نیست.
وی خاطرنشان کرد: این زمین، یا باید دولتی باشد و یا بخش خصوصی برای راه اندازی این منطقه آماد اعلام آمادگی کند که هم اکنون زمین مورد نظر در غرب شهر زنجان، متعلق به بخش خصوصی متقاضی است.
حسینخانی ادامه داد: هم اکنون مسئولان استانی پیگیر حل این مشکل هستند و در صورت مرتفع نشدن آن، باید منطقه دیگری را برای اجرای آن پیدا کنند.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: اجرای پروژه های بزرگ همچون منطقه آماد، زمان بر است و نمی توان انتظار داشت طی یک بازه زمانی کوتاه مدت به سرانجام برسد.
وی اضافه کرد: نقشه راه اجرای این مصوبه آماده شده است و سرمایه گذار متقاضی دارای زمین مناسب هم حضور دارد.
حسینخانی ابراز کرد: هم اکنون این زمین به غیر از حداقل فاصله مورد تاکید ضوابط زیست محیطی، تمام شرایط لازم برای اجرای مصوبه را دارد اما شرط نخست آغاز عملیات اجرایی آن جلب و دریافت موافقت سازمان محیط زیست است.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری زنجان به نقش حد فاصل استاندارد اعلام شده در ضوابط زیست محیطی برای آسایش مردم اشاره کرد و گفت: پروژه های اقتصادی باید برای مردم طی زمان، توسعه و اشتغال را به همراه داشته باشند و نه آنکه برای آنان مشکل ساز شوند.
وی تاکید کرد: به حتم ضوابط زیست محیطی آسایش و راحتی را برای مردم طی بازه زمانی بلند مدت پیش بینی کرده است و باید نسبت به اجرای آنها، حساسیت داشت.
نقطه آماد یا پارک لجستیک محل یا مجتمعی است که امکانات زیربنایی از جمله انبارها، یخچال ها، نمایندگی بانک ها، دفتر خانه های اسناد رسمی، گمرک و بیمه ها در آن تجمیع شده اند و تولید کنندگان عمده می توانند تولیدات خود را تا زمان فروش و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی در آن نگهداری و از این محل به مناطق مختلف کشور و جهان توزیع و ارسال کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.