به گزارش ایرنا الهه کولایی شامگاه پنجشنبه در همایش حامیان دکتر روحانی در ساری اظهارکرد: دموکراسی و آزادی خواهی مورد مطالبه تمام کشورها از جمله ایران است.
وی افزود: به رغم این مطالبه عمومی، قانون اساسی جمهوری اسلامی بعد از 4 دهه اجرایی شدنش با دشواری های گوناگون روبروست و بسادگی با نقض مکرر قانون اساسی مواجهیم که این جای سئوال دارد.
کولایی با تاکید بر لزوم حاکمیت عقلانیت گفت: دو جریان فکری در کشور ما به موازات هم تداوم یافته، جریانی که مردم را ولی نعمت نظام می داند و جریانی که رای مردم را فقط زینتی تصور می کنند و حق و حقوقی برای آن قائل نیستند.
وی به مشکلات بر سر راه دولت فعلی اشاره کرد و افزود: ما نمی توانیم شرایط مرزهای غربی و شرقی خود را فراموش کنیم و
نمی توانیم مرزهای رادیکالیزم دینی شکل گرفته در اطرافمان را نادیده بگیریم.
کولایی خاطرنشان کرد: اما باید بدانیم برای اجرایی کردن اهداف و آمال و آرزوهای ملت ایران، جریان 92 ادامه یابد.
وی گفت: با رای 29 اردیبهشت نه تنها سرنوشت خود بلکه حاکم شدن عقلانیت و خرد را برای فرزندان و آیندگان نیز رقم میزنیم.
نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: ما برای کنار زدن رویاپردازی در سیاست داخلی و خارجی به حضور پرشور در 29 اردیبهشت نیازمندیم، جنبش دموکراسی خواهی با تمام فراز و فرودهایی که از سال 84 به بعد با آن مواجه بوده در سال 92 شاهد یک رویکرد پرشکوه هشیارانه بود.
کولایی تاکیدکرد: مردم در سال 92 با صندوق رای قهر نکردند چون نتیجه قهر را قبلا دیده بودند،حضور مردم بویژه طبقات متوسط به حاکمیتی منجر شد که عقل و تدبیر و تجربه و تعامل با جهان را البته در یک چارچوب خاورمیانه ای در دستور کار قرار داد.
وی گفت: دولتی که به مردم به این شکل ایمان دارد مجال را به مردم می دهد و این نگاه از دوره اصلاحات آغاز شد و نمود آن شوراهای شهر و روستا و ورود بیش از 150 هزار نفر در مدیریت شهری است که این فرصت را صندوق های رای به ما می دهد.
کولایی گفت: شکافی که در هشت سال دولتهای نهم و دهم با اصلاحات ایجاد شد و رای مردم را دچار پراکندگی کرد، فرصتی برای جریانی شد که مردم را باور نداشته و دولتی که زنان را وارد عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کرد، زیر سوال برد.
وی افزود: این رویکرد ارتجاعی با الزامات توسعه در تضاد است که این با آرمان های انقلاب نیز تضاد دارد.
کولایی تاکیدکرد: اکنون تنها همایش پاسخ نمی دهد نیازمند به جریان افتادن نیروهای اعتدال در سطح جامعه هستیم دانشجویان باید فضای شور را به سطح جامعه ببرند.
وی افزود: مشکل اشتغال کشور نیز جز با تعامل سازنده با جهان و جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی رفع نخواهد شد.
وی گفت: نیازمند یک رویکرد متعادل برای ادامه پروژه اعتدال و تدبیر هستیم چراکه نعمت در کشور زیاد است و تمام مشکلات بواسطه نحوه مدیریت اقتصادی و سیاسی است.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***تنظیم کننده:سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.