علی محمد نیکبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت «آوارسان همراه ورنا» برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی موفق به تولید گوشی موبایل شده است.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از قطعات این گوشی تولید داخل است و این شرکت می‌تواند سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه را تولید و روانه بازار کند.

وی بیان کرد: کیفیت این محصول هم‌ردیف با نمونه‌های خارجی بوده و در برخی موارد کاربردی‌تر از سایر مدل‌های خارجی است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ضمن تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، ادامه داد: با حمایت و راه‌اندازی این شرکت‌ها، زمینه اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها فراهم شده و نیاز کشور به واردات محصولات الکترونیکی نیز تامین می‌شود.

وی افزود: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری در دولت تدبیر و امید تأسیس شد؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.