حجت الاسلام مظفر سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز این طرح از پاییز سال ۹۸ در استان افزود: تاکنون از ۸۲۶ کانون فرهنگی و هنری، اعضای ۷۷۰ باب ااین نهاد طلاعات و فعالیت‌ها خود را در سامانه یادشده ثبت کردند.

وی با بیان اینکه طرح فهما اقدامی مهم برای ساماندهی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور است اظهار داشت: این رویداد برای کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی ارزشمند برای ارتقا و ثبت ایده‎هاست.

سالاری  «قرآن و عترت»، «آموزش و توانمندسازی»، «شبکه‌سازی و فضای مجازی»، «کتاب و کتاب‌خوانی»، «غنی سازی اوقات فراغت» و «پاسداشت فعالیت های ملی و مذهبی » ،  فعالیت های هنری و ادبی  و خلاقیت نوآوری را از جمله محورهای مهم فعالیت بیان کرد .

به گفته وی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توانسته‌اند با ثبت اطلاعات خود در سامانه در ردیف ۱۰ کانون برتر کشور قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه همچنین کانون فرهنگی و هنری صاحب الززمان(عج) رحمت آباد یزد رتبه نخست کشور را کسب کرد، تصریح کرد: طرح یادشده بستر جدیدی برای کانون‌هاست تا از این طریق، توانمندی‌های خود را عرضه کنند و نقاط ضعف و قوت آن‌ها شناسایی شود.

سالاری ادامه داد: تخصصی شدن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه ستاد یادشده است در حال حاضر کانون های استان در ساخت انیمیشن و فضای مجازی و رسانه در کشور اول هستند.

همچنین کارشناس مسوول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد هم از تشکیل کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: در دهه فجر( ۱۲ الی ۲۲ بهمن) برنامه‌های مختلفی چون مسابقه کتابخوانی از کتاب آینده انقلاب اسلامی ، جشنواره مجازی کودکان  و مسابقات مختلفی در مساجد استان برگزار می شود.

علی زباندان افزود: ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری برای بزرگداشت ستاد دهه فجر فعال است.

مرحله نخست طرح ملی فهما پنجم بهمن ماه پایان می یابد و اعضای کانون فرصت دارند در این مدت با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند.

حجت السلام مصطفی گرجی مدیر وقت ستاد یادشده  ۲۹ تیرماه سال ۹۸ به خبرنگاران گفته بود که فعالیت‌های این نهاد بر پایه « مخاطب محور» تهیه و برنامه ریزی شده است، و در برنامه‌های تابستانی امسال ۳۰ هزار نوجوان و جوان برای غنی سازی اوقات فراغت ثبت نام کرده اند .

وی با بیان اینکه از مجموع کانون‌ها ۳۶۰ مورد روستایی و بقیه هم در شهرها خصوصاً در مرکز استان فعالیت دارند، ادامه داد: برنامه‌ریزی فرهنگی با محور مساجد مانند پازلی است که باید تمام ابعاد و اشکال آن به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرد تا تأثیرگذاری مناسب ایجاد شود و اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ به نتیجه مطلوب دست یابیم به لحاظ محتوایی باید مطالب بروز و نو باشد تا مخاطب بیشتر جذب شود.

به گفته گرجی  امروز نباید خود محور بود بلکه باید مخاطب محور باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.