به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در دیدار با فعالان فرهنگی کانون های مساجد استان افزود: فعالان فرهنگی در کانون های مساجد باید با اعتقادی راسخ و اخلاص در عمل جوانانی را تربیت کنند که احکام دین در عمق وجود آنان نهادینه شود.
وی با تاکید بر اینکه باید در آسیب های فضای امروز را به فرصت تبدیل کرد، ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد بهترین مکان برای شروع فعالیت های فرهنگی و آسیب شناسی جامعه بوده و این وظیفه خطیر به عهده فعالان فرهنگی است.
وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی محوری ترین مسائل در دنیای امروز است، گفت: خدمت گذاران متدین باید کارهای فرهنگی را در اولویت و برنامه های کانون ها فرهنگی مساجد بگذارند زیرا اگر مسئله فرهنگی دچار انحراف و مشکل شود کنترل آن دشوار است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نفوذ فرهنگی دشمنان باعث ضربه به جامعه می شود، اظهار کرد: در جنگ رودرو جوان با شجاعت در مقابل هر گونه تجاوز ایستادگی می کند ولی در جامعه کنونی نفوذ فرهنگی به گونه ای عمل می کند که جوانان ایستادگی خود را کنار بگذارند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: باید مباحث انقلابی و دینی در جامعه ترویج و جوانان از نظر فرهنگی در جامعه تقویت شوند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر یکهزار و 145 کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی فعال بوده که در حال ارائه برنامه های فرهنگی، مذهبی، هنری، آموزشی و اعتقادی است.
حجت الاسلام اباذر بیگی اظهار کرد: اجرای طرح ملی امین الاسرار، کسب رتبه اول کشوری در اجرای برنامه های ربیع القرآن، کسب رتبه سوم کشوری در اجرای طرح اوقات فراغت، تدارک 36 جهیزیه برای نوعروسان توسط 36 کانون فرهنگی مساجد در استان از اهم برنامه های این نهاد در سال جاری بوده است.
وی ادامه داد: مهمترین رویکرد برنامه های این نهاد نشان دادن نقش محوری مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی است.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه نمایندگان کانون های فرهنگی مساجد به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.
کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند 1372 طبق مصوبه 302 شورای انقلاب اسلامی با هدف جذب جوانان به مساجد راه اندازی شده است و با دستگاه های اجرایی برای برنامه ریزی و پرکردن اوقات فراغت تعامل دوسویه دارد.
8135/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.