به گزارش ایرنا، محمد هادی نیا روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان عجب شیر، اظهار کرد: این طرح ها که به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و حمایت این دبیرخانه اجرا می ‌شود، از 20 تیر شروع و تا 20 شهریور به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت.
وی گفت: هم اکنون یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می کند که از این تعداد، 60 درصد کانون ها در روستاها و 40 درصد در مساجد شهری مستقر هستند.
وی، از راه اندازی 150 کانون فرهنگی هنری در سال جاری در مساجد استان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال جاری تعداد کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی به یک هزار و 450 کانون می رسد.
هادی نیا با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت در کانون های مساجد افزود: طرح اوقات فراغت با عنوان «آسمانی ها» در تابستان سال جاری در کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اجرا می شود.
وی همچنین با اشاره به تعداد کانون های مساجد عجب شیر گفت: هم اکنون تعداد 95 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعالیت می کنند که از این تعداد 40 کانون فرهنگی هنری مساجد مجری طرح اوقات فراغت آسمانی ها در تابستان سال جاری در شهرستان عجب شیر هستند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی افزود: در این طرح، برنامه های متنوع قرآنی، فرهنگی و هنری در کانون های مساجد و موسسه های قرآنی و انجمن های ادبی و هنری برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه مساجد می توانند نقش محوری در تربیت فرزندان داشته باشند، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان با حضور در مساجد، با دین اسلام و معارف آن آشنا شده و انس بیشتری با مکتب اهل بیت(ع) پیدا می کنند.
هادی نیا تاکید کرد: غنی ‌سازی اوقات فراغت و استفاده از نیرو و نشاط جوانان، آموزش مهارت به جوانان و تقویت روحیه اعتماد به نفس به آنان بسیار کمک می ‌کند تا خودباوری را در آنها به وجود آورد و در این زمینه نه تنها مسئولان ادارات بلکه والدین و تمامی اقشار جامعه وظیفه دارند با کار گروهی و جهادی همکاری های لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به نقش کانون ‌های مساجد در ترویج فرهنگ دینی، گفت: ارائه برنامه‌ های فرهنگی و هنری برای جذب جوانان به مساجد اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه اعضای ستاد و مدیران کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد قرار گیرد.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد خلاقیت در برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بودجه بدون خلاقیت، معجزه نمی کند، حتی بدون ابتکار، بودجه هم به هدر می رود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.