مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در جمع روحانیان حاضر با بیان اینکه دشمنان نظام ، کانون خانواده را به عنوان اساسی‌ترین و بنیادی ترین رکن جامعه در نوک پیکان حملات خود قرار داده‌اند، گفت: کمرنگ شدن بنیان خانواده آسیب‌های اجتماعی بسیاری را برای جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی بر لزوم تقویت بنیان خانواده در جامعه اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: مهمترین نیاز امروز در حل مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی موجود و پرورش قدرت تعقل و تفکر در عامه مردم است.

وی بیان داشت: به رغم  قوی بودن بنیان خانواده در سال‌های ابتدایی انقلاب اکنون مجبور به راه‌اندازی خانه سالمندان هستیم و با شرایط امروز جامعه و رفتن خانواده‌ها به سوی تک فرزندی و یا ۲ فرزندی، به طور قطع در آینده با چالش‌های بیشتری در حوزه سالمندان روبرو خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد تصریح کرد: برکت وجود فرزند در خانواده از جمله وعده‌های الهی است که شک در آن گناهی بس بزرگ شمرده می شود.

استان یزد حدود پنج هزار طلبه برادر و خواهر دارد.

چند قبل دبیر دبیرخانه شورای ساماندهی امور سالمندان استان یزد به تنهایی بانوان سالمند به عنوان یکی از مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر کیفیت زندگی آنها در دوره پیری احساس تنهایی است که به همین دلیل مشکلات سلامتی و اجتماعی آنها نسبت به مردان بیشتر هست.

محمود آسایش در شورای ساماندهی امور سالمندان اردکان افزود: احساس تنهایی در افرادی که همسرشان را از دست می‌دهند یا داده‌اند، بسیار بیشتر از سالمندان متاهل است.

وی اضافه کرد: تعداد زنان سالمند سه تا چهار برابر مردان است و این پدیده می‌تواند چالشی جدی برای این جمعیت و همچنین جامعه باشد.

آسایش  اظهار داشت : بر اساس منابع علمی زمانی که هشت درصد جمعیت را  افراد ۶۵ سال و بالاتر و یا ۱۲ درصد جمعیت را افراد ۶۰ سال و بالاتر تشکیل دهند، این پدیده در جمعیت استقرار می‌یابد.
وی  ابراز داشت : بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۹ میلیونی کشور، هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر یعنی ۹.۲۸ درصد سالمند هستند و پیش بینی می‌شودکه درصد سالمندان ایران تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۱۰ و تا سال ۲۰۵۰ میبلادی به بیش از ۳۰ درصد برسد.  
کارشناس سالمندان بهزیستی استان یزد ادامه داد: با توجه به رشد روز افزون زنان سالمند در کشور، توجه به کیفیت زندگی آنها یکی از عناصر اساسی در سلامت اجتماعی است.  

در این آسایشگاه حدود ۲۰۰ سالمند نگهداری می شود.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.