موسی شعفی روز سه شنبه در جلسه اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی مراغه افزود: با توجه به رشد فناوری های نوین ارتباطی و رسانه ای، پیشگیری از آسیب های موجود در فضای مجازی امری اجتناب ناپذیر و حیاتی است.

وی ادامه داد: برای این منظور، برنامه ریزی های علمی و راهکارهای تربیتی در قالب غنی سازی اوقات فراغت باید در درون خانواده ها و مدارس مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: گرایش بی رویه نسل نوجوان و جوان به فضای مجازی و استفاده از فضای مجازی، از پیامدهای وجود خلا تربیتی در اوقات فراغت نسل آینده ساز جامعه است که باید مورد توجه خانواده ها و آموزش و پرورش و نهادهای متولی امر قرار گیرد.

معاون اداره ورزش و جوانان مراغه نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان ۱۷ هزار و ۷۶۶ نفر در پرتال اوقات فراغت ثبت نام کرده و از برنامه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی بهره مند شده اند.

سلطانی افزود: ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر و بهزیستی این شهرستان بیشترین میزان مشارکت در تدوین برنامه های اوقات فراغت در بین ادارات متولی امر داشته اند.

وی ادامه داد: بهره گیری مناسب از اوقات فراغت در قالب برنامه های غنی سازی، مستلزم همراهی و همکاری بیش از پیش نهادهایی چون آموزش و پرورش و مدارس خواهد بود.

سلطانی با تاکید بر روزآمد شدن آگاهی های اجتماعی خانواده ها اضافه کرد: عدم وجود سواد رسانه ای و آگاهی های لازم در زمینه آسیب های فضای مجازی، زمینه ساز بروز ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی در سال های اخیر شده است.

وی افزود: ارتقای سواد رسانه ای توسط گروه های هدف، برگزاری کلاس های پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی و مجازی در کنار توزیع کتب مناسب و برپایی کارگاه های آموزشی از راهکارهای موثر برای مقابله با ناهنجاری های ناشی از فضای مجازی و فرهنگی خواهد بود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.