محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی و همچنین جمعی از هموطنان در حادثه روز گذشته‌ کرمان افزود: امیدواریم که شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی حرکت و این رسالت خود را دنبال کنند. 

وی اظهار داشت:  وقتی از مسائل اجتماعی صحبت می‌کنیم، لازم است به نسبت همان شهر، اقدامات و برنامه‌های برای آن  در نظر گرفته شود بدین ترتیب  شهر یزد دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد فرهنگی، اجتماعی و تاریخی است و حفظ و حراست از بافت تاریخی از مهمترین رویکردهای آن است.

استاندار یزد تصریح کرد: شهرداری به عنوان نهاد برخاسته از رأی مردم است از ظرفیت این نهاد به درستی استفاده نکرده‌ایم در حالیکه شهرداری از نهادهایی است که به خوبی می‌تواند در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند.

طالبی افزود: امیدواریم مجمع شهرداران کلانشهرها بتواند شرایط رشد و اعتلای شهرهایی نظیر یزد را فراهم کند.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست با اشاره به مهاجر پذیر بودن این شهر گفت: جمعیت استان یزد را علاوه بر مهاجرت افراد از استان‌های همجوار ، ۱۰ درصد آن را  اتباع بیگانه تشکیل می دهند که این بی برنامگی در مهاجرت هرگونه برنامه ریزی در شهرها را با مختل روبرو می‌کند.

غلامعلی سفید بر مدیریت یکپارچه در شهرها تاکید کرد و اظهار داشت:  راه نجات کشور، تفویض اختیار به تشکل‌ها و پارلمان‌های محلی است و اگر بخواهیم تمرکزگرایانه مشکلات فعلی را حل کنیم به اهداف دست نخواهیم یافت.

مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران امروزبا حضور شهرداران و مشاوران شهرهای مشهد، اصفهان، تهران، تبریز، شیراز ، اهواز ، همدان ، قم، کرج ، کرمان ، بندرعباس ، رشت ، زاهدان و یزد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.