محمدرضا بشیری در چهارمین جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: این طرح با همکاری دفتر فنی استانداری، اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سال ۱۳۹۷ اجرا شد.

وی افزود: فهرست ۴۰۴ ساختمان ۶ طبقه به بالا و با ارتفاع سازه بیش از ۲۳ متر تهیه و موقعیت مکانی و اطلاعات توصیفی سازه‌ها بر روی سامانه جامع اس.دی.آی(SDI) شهری ثبت شده است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: بر اساس پیگیری شهرداری و 

سازمان نظام مهندسی، وضعیت نهایی ساختمان‌ها نظیر مغایرت یا نداشتن مغایرت با نقشه‌های

مصوب، میزان رعایت مقررات ملی ساختمان و وضعیت ایمنی بناها مورد بررسی قرار گرفته است.  

بر اساس اعلام روز دوشنبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد ، بشیری خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورا مقرر شد تا کارگروه نظارت دبیرخانه شورای فنی، با دعوت از دفتر فنی استانداری به منظور ارائه گزارش از ساختمان‌های بلندمرتبه، گزارش جمع بندی شده به همراه گزارش بازدید میدانی را به شورای فنی استان برای بررسی نهایی ارائه کند.

وی همچنین گفت: تسهیل در استفاده از ظرفیت بند "و " تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ موضوع شیوه تسویه مطالبات پیمانکاران از دولت و بدهی افراد به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری از طریق صدور اسناد (اوراق) خزانه را (تهاتر بدهی‌های بانکی با مطالبات از دولت) از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

به گفته این مسئول، در این رابطه مقرر شد، دوره آموزشی و توجیهی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی و با حضور نمایندگان بانک ها، 

دستگاه‌های اجرایی، مشاوران و پیمانکاران برگزار شود.

۱۹۶۸/  ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.