به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد ، علیرضا عالمی، سیدجواد هاشمی، محمود جواد شکرانه و محمدرضا زارع رشکوئیه به سمت ذیحساب استانداری ، اداره کل زندان ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی شدند.
همچنین مریم حموله، رضا آخوندی، علی اکبر صائبی، حسن اکبریان، محمد جواد شکرانه و محمد شریفی به عنوان سرپرست ذیحسابی اداره کل امور اقتصادی و دارایی، نوسازی مدارس، بازرسی، شرکت آب و فاضلاب روستایی، شرکت آب و فاضلاب شهری و حوزه هنری استان معرفی شدند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد در مراسم معارفه این افراد ، همکاری و تعامل ذیحسابان با مدیران را خوب توصیف کرد و گفت: باید متناسب با نوع خدمات دستگاه ها، مسایل مالی نیز دنبال شود.
علی نمازی، ذیحسابان را کارشناس خبره در مسایل مالی و مشاوران امین مدیران دانست و اظهار امیدواری کرد که با همکاری خوبی که بین مسئولان وجود دارد بتوانیم اهداف و سیاست های اقتصادی و مالی دولت را به خوبی دنبال کنیم.
وی نقش نظارتی این اداره کل را در بحث مالی و نقش نظارتی ذیحسابان در هزینه ها و درآمد دستگاه ها یادآور و خواستار اجرای دقیق قوانین و مقررات و دستورالعمل های مالی شد.
دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع یزد در ادامه با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت بر صرفه جویی در هزینه ها و پرهیز از مصارف غیرضروری تاکید کرد.
این مسئول، همچنین انجام وظایف ذیحسابان را در اجرای ماده 31 قانون محاسبات کشور ضروری دانست.
معاون نظارت مالی این اداره کل و رئیس خزانه یزد، آمادگی خود را برای همکاری و تعامل بیشتر برای رفع مشکلات و تنگاه های مالی دستگاه ها اعلام کرد.
سعید نورایمانی با بیان اینکه ارائه پیشنهاد ذیحسابان در بحث های مالی به نفع دستگاه است؛ خواستار همکاری بیشتر مدیران با ذیحسابان شد.
مدیران و مسئولان دستگاه های یادشده نیز در این مراسم با قدردانی از تعامل خوب اداره کل امور اقتصادی و دارایی و خزانه استان، گزارشی از عملکرد خود را ارائه کردند و خواستار حمایت بیشتر برای رفع مشکلات مالی و تقویت اعتبار مجموعه خود شدند.
لزوم توجه به اجرای طرح های عمرانی و اختصاص اعتبارات لازم، لزوم توجه به وضعیت حقوق و مزایای کارکنان و بررسی نیازهای مالی بخش های دولتی از دیگر موارد مطرح شده بود.
نظارت بر امور و حفظ اسناد مالی، نگهداری و تنظیم حساب ها طبق ضوابط، نگهداری و تحویل وجوه و نقدینگی، سپرده ها و اوراق بهادار، نگهداری حساب اموال دولتی و نظارت بر آن، اعمال نظارت و تامین هماهنگی لازم در اجرای مقررات مالی و محاسباتی از جمله وطایف ذیحسابان است.
از دیگر وظایف آنها درخواست تنخواه گردان حسابداری و درخواست وجه از خزانه استان، واگذاری تنخواه گردان پرداخت از محل تنخواه گردان حسابداری با تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی، تأمین اعتبار همه دستور خرج های صادره توسط مقامات مجاز، پرداخت هزینه ها در حدود اعتبارات مصوب و اعتبارات تخصیص، مراقبت در انجام پرداختی ها ، نظارت بر وصول در آمدها و مطالبات دستگاههای اجرایی و درخواست افتتاح حساب بانکی مورد نیاز دستگاه اجرایی است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.