محمدمهدی جوادیان زاده در نشست جمعی از کارشناسان شرکت های آب منطقه ای در یزد افزود:  به همین علت در حال حاضر آب شرب ۲۳۰ روستای استان با تانکرهای سیار تامین می شود.

به گزارش ارسالی روز دوشنبه شرکت آب منطقه ای یزد به ایرنا، در دومین نشست منطقه ای معاونان و مدیران برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت‌های سهامی آب منطقه ای کشور در یزد علاوه بر این استان‌، اصفهان، فارس ، قم ، مرکزی ، هرمزگان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه یزد دوره‌های ترسالی و خشکسالی را تجربه می کند تصریح کرد: طی ۱۰ سال اخیر دوره های خشکسالی دوام بیشتری پیدا کرد که روی منابع آبی منطقه تاثیر منفی زیادی  گذاشته است.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه میزان پوشش برف طی پنج سال اخیر منطقه نسبت به متوسط ۱۹ ساله حدود ۴۵ درصد کاهش یافت ، اظهار داشت: کاهش میزان و مدت ماندگاری برف موجب کاهش تغذیه منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌ها شده به گونه ای که میزان روان آب رودخانه «دهبالا»  شهرستان تفت در محل ایستگاه هیدرومتری باغستان در ۱۰ سال اخیر نسبت به دراز مدت حدود ۶۷ درصد کاهش یافت،البته برداشت های غیرمجاز و ذخیره سازی های انسانی نیز در این کاهش نقش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به طرح سازگاری با کم آبی استان، ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌های تعادل بخشی وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در یک دوره  پنج تا ۱۰ ساله به تعادل نزدیک شود.

وی تعداد سامانه‌ها و سیستم‌ها بدون یکپارچگی و جامع بودن را مشکل توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: نحوه رفتار و گفت و گو یک اصل است که آموزش و راهبری در این شبکه نداریم و باید برای تحقق اهداف شرکت و کسب عملکرد بهتر این اصل را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.