رانندگان این موسسات معتقدند با سهمیه‌بندی بنزین و گران شدن آن و همچنین عدم اختصاص سهمیه بیشتر، آنها مجبورند از بنزین با نرخ آزاد استفاده کنند که به صرفه نیست به همین دلیل هم آنان یا خواستار اختصاص بنزین بیشتر و یا افزایش نرخ کرایه خود هستند.

اما والدین دانش آموزان هم ضلع دیگر این مثلث هستند و برخی از آنها می‌گویند سرویس مدارس به دنبال فرزندان آنها نمی‌آید و در نوعی بلاتکلیفی وسرگردانی به سر می برند.

به گفته آنها، پیشتر با موسسات طرف قرارداد، به تفاهم رسیده اند و قراردادی منعقد کرده اند تا با نرخی مشخص، فرزندان آنها را جابجا کنند. 

اکنون شنیده شده برخی از رانندگان از جابجایی دانش‌آموزان، خودداری می کنند و خواستار افزایش نرخ کرایه خود هستند و حتی یکی از مدارس غیرانتفاعی در نامه ای به آموزش و پرورش استان با اعلام نارضایتی رانندگان از نرخ فعلی، خواستار تعیین تکلیف این وضعیت شده است.

یکی از والدین دانش‌آموزان همین مدرسه که پزشک فوق تخصص است در تماس با خبرنگار ایرنا گفت: از طرف مدرسه فرزندم زنگ زدند که به دلیل گران شدن بنزین، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب مدرسه واریز کنیم.

 وی اظهار داشت: وقتی به مدیر مدرسه یاد شده زنگ شدم و گله کردم گفت "راننده ها تحصن کردند و گفتند باید مبلغ سرویس را اضافه کنید"!.

مطلب قابل تامل اینکه وقتی یک پزشک فوق تخصص از افزایش نرخ سرویس فرزند خود گله‌مند است ببینید تکلیف دیگر قشرهای جامعه که فرزندانشان در این مدارس تحصیل می کنند چیست؟!.

مسوول سرویس یکی از مدارس غیر انتفاعی هم به ایرنا گفت: در مدرسه ما هم کم و بیش این مشکل وجود دارد و وقتی به آموزش و پرورش اعلام کردیم گفتند به صورت مکتوب اعلام کنید تا با راننده خاطی برخورد شود.

وی با بیان اینکه رانندگان ما می گویند با این سهمیه و قیمت آزاد، سرویس مدارس به صرفه نیست اظهار داشت: به والدین هم اعلام شده که هیچ پول اضافه ای را بدون هماهنگی با مدرسه به رانندگان سرویس مدارس یا موسسات طرف قرار داد ندهند. 

وی تاکید کرد: فعلا به بحث خیرین ورود کرده ایم و خود مدرسه به راننده هایی که خودرو آنها تک سوز است کمک می کند تا این مشکل حل شود.

اما مدیر یک مدرسه دولتی گفت: اغلب سرویس های ما مینی بوس است که گازوییل مصرف می کنند و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: اما برخی از سرویس های شخصی که توسط خود خانواده ها استخدام شده اند اعلام کردند بعد از امتحانات دانش‌آموزان، دیگر حاضر به جابجایی آنها با شرایط فعلی نیستند.

رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش می‌گوید: فقط از یک مدرسه نامه ای مبنی بر شکایت رانندگان مدارس وصول شده و خواستار رسیدگی هستند و شکایت والدین هم فقط چند مورد بوده است.

"ابراهیم پیمان‌فر" به خبرنگار ایرنا گفت: نشست های مختلفی برای حل این موضوع برگزار شد که آخرین آنها دوم دیماه برگزار و در آن اعلام شد که قرار است وزارت کشور تا ۱۵ دیماه برای خودروهای دوگانه سوز ۸۰ لیتر و خودروهای تک‌سوز ۱۲۰ لیتر بنزین منظور کند.

وی با اشاره به اینکه لازم است سرویس‌های مدارس طرف قرارداد برای ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کنند، تصریح کرد: شرط اختصاص این سهمیه، مراجعه به سازمان "سپند" و وارد کردن اطلاعات خواسته شده است.

این مسوول با بیان اینکه فعلا افزایش نرخی در دستور کار نیست و باید منتظر دستور وزارت کشور باشیم یادآور شد: رانندگانی که تحت پوشش موسسات طرف قرارداد هستند موظفند دانش‌آموزان را جابجا کنند.

به گفته وی در آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان آمده است که فقط یکبار می توان نرح سرویس را تعیین کرد و در این قانون، افزایش یا کاهشی برای آن پیش بینی نشده است.

پیمان‌فر، تعداد موسسات طرف قرارداد در یزد را ۲۸ موسسه مینی بوس و ۱۵ موسسه سواری اعلام کرد و یادآور شد: ۷۵ هزار دانش آموز ما از سرویس مدارس استفاده می کنند که ۵۵ درصد دختر و بقیه پسر هستند و ۲ هزارو ۳۱۲ نفر از آنان دانش آموز استثنایی هستند که در این بخش با کمبود خودرو واجد شرایط روبرو هستیم.

وی نبود موسسات خودرویی در برخی مناطق مانند "نیر" تفت را از جمله مشکلات فراروی این بخش در استان اعلام کرد .

در سال تحصیلی جاری حدود 263 هزار دانش‌آموز در استان یزد مشغول به تحصیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.