مهدی نخعی روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان توسط دولت تدبیر و امید انجام و در حال انجام است که بسیاری از این فعالیت‌ها به صورت طرح‌های کلان ملی شناخته شده و مورد توجه است.

وی به طرح بزرگ رفع حاشیه نشینی زاهدان اشاره کرد و افزود: ۹ محله این شهر با جمعیت بسیار زیاد در حاشیه زندگی می‌کنند.

فرماندار زاهدان بیان کرد: اقدامات خوبی در گذشته در این زمینه انجام شده اما با توجه به استعداد استانی این موضوع پیشرفت چشمگیری نداشته است.

وی تصریح کرد: امروز یک عزم ملی در برطرف کردن معظل حاشیه نشینی در شهرهای زاهدان و چابهار در حال انجام است که در نوع خود بی‌سابقه محسوب می‌شود.

نخعی اظهار داشت: ۳۰ گروه و شخصیت مختلف کشوری در کمتر از هشت ماه از مناطق حاشیه شهر زاهدان بازدید کردند تا از نزدیک شاهد عمق مشکلات این مناطق باشند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن جمهوری اسلامی ایران متولی برطرف کردن حاشیه‌نشینی زاهدان قرار گرفته و سه استان کرمان، یزد و کردستان به عنوان استان‌های معین در حوزه حاشیه‌نشینی این شهر مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار زاهدان به مشکلات مهم حاشیه این شهر اشاره کرد و افزود: کمبود شدید در بسیاری از سرانه‌ها از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، نبود پیکره شهری مناسب و نداشتن اسناد مالکیتی از جمله مشکلات مردم ساکن در این مناطق است.

وی تصریح کرد: کارهای مطالعاتی، ثبت اطلاعات، آمار نقطه به نقطه و موارد دیگر در حوزه حاشیه‌نشینی انجام شده و سرعت کار در این بخش مناسب است.

نخعی در حوزه اسناد مالکیتی اراضی این مناطق بیان کرد: با توجه به بار مالی زیاد این اقدام اما کارهای خوبی در حوزه تهیه اسناد مالکیتی انجام شده و افراد ساکن این مناطق پیگیر سند مالکیتی خود باشند.

وی به یکی از بی‌سابقه‌ترین مصوبات دولت اشاره کرد و ادامه داد: اعطای ۵۰ میلیون وام به افراد مشمول همراه با ۲۰ میلیون وام بلاعوض از جمله مصوبات مهم دولت در این مناطق است که نمونه آن حتی در مناطق سیلزده و زلزله زده نیز یافت نمی‌شود.

فرماندار زاهدان برطرف کردن حاشیه نشینی این شهر را یکی از بزرگترین خدمات دولت دانست و افزود: با توجه به عمق محرومیت، مناطق اولویت‌بندی شده و فعالیت در آن مناطق در حال انجام است.

با افراد متخلف در حوزه افزایش قیمت کالا برخورد جدی می‌شود.

فرماندار زاهدان به افزایش نرخ بنزین اشاره کرد و گفت: در این باره چند تصمیم به موقع و لحظه‌ای در حوزه امنیتی و معیشتی گرفته شد که بسیار مهم بود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های بزرگ افزایش قیمت اقلام مصرفی به تبع افزایش قیمت بنزین و تب روانی این موضوع بود.

 نخعی تصریح کرد: یکی از تصمیمات مهم در این زمینه تشکیل ۱۲ تیم بازرسی و نظارت با اولویت اقلام ضروری، اساسی و برخورد جدی با متخلفان بود.

وی اظهار داشت: این طرح به صورت مجموعه‌ای پویا و زنده است که در هر بخش با بررسی موضوعات، مشکلات شناسایی و درصدد رفع آن خواهیم شد.

فرماندار زاهدان در خصوص ضعیف بودن حمل و نقل عمومی شهر گفت: یکی از مشکلات جدی در این شهر تعداد کم ناوگان حمل و نقل عمومی است که برای برطرف کردن این مشکل برنامه‌های مناسبی مدنظر است.

وی افزود: امسال ۱۸ دستگاه اتوبوس واحد جدید به سرویس حمل و نقل عمومی شهر زاهدان اضافه شد و سال‌های آینده نیز تعداد بیشتری اتوبوس به این ناوگان افزوده خواهد شد.

مشکلی در تامین سوخت مایع زاهدان وجود ندارد

فرماندار زاهدان گفت: مشکلی در حوزه تامین گازه مایع نداریم و با توجه به مکاتبات انجام شده امسال در این حوزه افزایش سهمیه نیز داشته‌ایم.

وی بیان کرد: کاهش سهمیه کشوری گازمایع بویژه در ۲ شبکه پرسی و ایران گاز در شهر زاهدان باعث یک وقفه و شوک در بازار تامین گاز شد که با ارائه مکاتبات و مشکلات مربوط به این حوزه مشکل برطرف و افزیش سهمیه نیز صورت گرفته است.

نخعی ادامه داد: هم‌اینک سهمیه شرکت پرسی و ایران گاز ۶ هزار و ۴۰۰ تن، الیاس گاز ۲ هزار تن و اِتان گاز به هزار تن رسیده در حالیکه قبلا شرکت پرسی و ایران تنها پنج هزار و ۴۰۰ تن سهمیه دریافت می‌کردند.

وی اظهار داشت: جای هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین گاز مایع در شهر زاهدان وجود ندارد و مردم به اندازه نیاز خود به خرید سیلندر مراجعه کنند.

رشد ۳۰۰ درصدی گاز رسانی شهر زاهدان

فرماندار زاهدان به گاز رسانی به این شهر اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰۰ درصد رشد پروژه گاز رسانی شهر زاهدان را به نسبت سه سال قبل داشته‌ایم.

وی ادامه داد: شهر زاهدان با گستره و پراکندگی شهری و بافتی قدیمی نیاز به هزار و ۳۷۰ کیلومتر مسیر گازی دارد که تاکنون بیش‌از ۸۳۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

نخعی بیان کرد: این پروژه یک طرح مهم ملی است که تا یک سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص حفاری‌های صورت گرفته در شهر زاهدان و صبوری مردم در این زمینه قدردانی کرد و گفت: گاز رسانی شهر زاهدان طرحی بزرگ و مهم است و امر لوله‌گذاری با توجه به نکات امنیتی و تست‌های مهم که باید صورت گیرد دارای یک بازه زمانی چند ماهه است که نیاز به صبوری مردم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.