جواد شمس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پرداخت وام نقش تاثیرگذاری در افزایش تولید گوشت قرمز دارد ، افزود: هم اکنون ۵۰ خانوار دیگر برای پرواربندی دام سبک در نوبت دریافت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات هستند.

وی اظهارکرد: در صورت پرداخت این مبلغ علاوه بر افزایش تولید ۱۰۰ تن گوشت قرمز ، اشتغال ۲۰ نفر عشایر در این بخش فراهم خواهد شد.

شمس همچنین به برخی خدمات ارائه شده به خانواده ها اشاره کرد و یادآور شد: امسال پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خدمات رسانی به مناطق عشایری هزینه شده است.

 این مسوول یادآورشد : این مبلغ صرف خدمات ‌رسانی تامین ۴۰۰ مورد آبرسانی با تانکرهای ۱۰ هزار لیتری برای شرب عشایر و دام ، تیغ زنی ۳۵۰ کیلومتر ایل راه ها ، حفر ۲ حلقه چاه مالداری و ۲ باب آب انبار شده است.

شمس بابیان اینکه امسال ۲۰۰ تن جو ، ۵۰ تن سبوس و ۱۰ تن آرد در اختیار عشایر گذاشته شد، یادآورشد: توزیع سبوس ، جو و همچنین تجهیز چاه مالداری ، ساخت مخزن یکصد متر مکعبی آب شرب و تیغ زنی ایل راه ها و تامین آب شرب و دام در دستور کار است .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هزار نفر از عشایر زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان یزد هستند،ادامه داد: ۶۰۰ نفر از عشایر و خانوادهای آنها از دریافت هرگونه خدمات بیمه محروم هستند .

شمس اضافه کرد: با تمهیدات انجام گرفته عشایر می توانند سالانه با پرداخت ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری کشور شوند.

وی بیان کرد: عشایر شهرستان سالانه ، سه هزار تن گوشت قرمز و ۶ هزار تن  شیر و مواد لبنی  با نگهداری ۱۰۰ هزار راس دام سبک ، تولید و روانه بازار مصرف می کنند .

جمعیت عشایر ابرکوه چهار هزار نفر شامل یک هزار و ۲۰۰خانوار هستند که در مناطق هارونی ، اسفندآباد و فراغه زندگی می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.