مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد و مکان‌های عرضه آنها بدلیل رعایت نکردن شرایط نگهداری و عرضه غیر بهداشتی ماهی موجب می‌شود ماهی در مدت زمان کمی فاسد و احتمال مسمومیت و آلودگی برای مصرف کننده بوجود آورد.

وی اضافه کرد: درخواست می‌شود مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده از خرید ماهی از افراد دست فروش که اقدام به عرضه غیر مجاز ماهی می‌کنند به طور جدی خودداری کنند ضمن اینکه اداره کل دامپزشکی کردستان مراکز تهیه و عرضه فراورده‌های شیلاتی را در کنار مراکز تهیه و عرضه مواد خام دامی مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌دهد.

ورمقانی یادآور شد: در آخرین اقدام دامپزشکی کردستان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی مرتبط در شهرستان دیواندره از فعالیت برخی دستفروشان ماهی جلوگیری بعمل آوردیم.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در نیمه اول امسال ۳۰۹ هزار و ۶۱۵ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف در این استان کشف و ضبط شد.

وی تاکید کرد: این میزان موادم غیرقابل مصرف در قالب چهار هزار و ۷۷۵ مورد تخلف شناسایی شده در ۶۸ هزار و ۹۷۲ مورد بازدید دامپزشکی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی کشف شده است.

 جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.