محمد هژیر یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازدیدهای شبکه دامپزشکی این شهرستان از محموله های وارداتی داخل و خارج استانی 366 کیلوگرم جگر و پای مرغ فاقد شرایط مناسب از لحاظ ارگانولپتیکی و نیز بسته بندی پای مرغ به صورت غیر مجاز کشف، ضبط و با حکم قضایی معدوم شد.
وی اضافه کرد: در بازرسی از مراکز عرضه سطح شهر نیز مقدار 288 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است.
یوسفی با اشاره به بازدیدهای مکرر شبکه از محموله های گوشت منجمد و گرم وارداتی در ساعات اداری و غیر اداری افزود: در سال جاری از 783 تن گوشت منجمد گوساله وارداتی توسط بازرسان شبکه بازدید و پس از کنترل بهداشتی و تایید، اجازه ترخیص آن صادر شده است.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت غیر قابل انکار سلامت فراورده های خام دامی برای بازرسان دامپزشکی از مردم در خواست می کنیم گزارش های خود را از طریق سامانه گویای اطلاع رسانی 1512 و یا شماره تلفن 3317988 به اطلاع بازرسان این شبکه برسانند.
جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون و 210 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود 24 هزار تُن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.