مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب این طرح تشدید که از 27 اردیبهشت تا 25 خرداد اجرا شد، 25 گروه نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی نظارت کردند.
وی افزود: این گروه های نظارتی در طول این ماه، هشت هزار و 700 مورد از 2 هزار و 400 واحد توزیع کننده فرآورده خام دامی بازدید کردند که بیشتر فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در سنندج و به مقدار بیش از 6 تُن کشف و ضبط شد.
ورمقانی تاکید کرد: این فراورده ها دامی غیرقابل مصرف که شامل گوشت قرمز و سفید، ماهی، مرغ زنده و .... بود، با توجه به اینکه می توانست سلامتی شهروندان را به خطر بیندازد با تشکیل پرونده و دستور مسئولان قضایی معدوم شد.
وی یادآور شد: با توجه به افزایش تقاضای مصرف انواع فرآورده خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان و در راستای نظارت مستمر بر چگونگی رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی در اماکن تهیه، تولید، توزیع، نگهداری و عرضه انواع فرآورده خام دامی، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر این اماکن اجرا شد.
وی از شهروندان درخواست کرد هرگونه تخلف بهداشتی اماکن تهیه، نگهداری و توزیع فرآورده خام را با استفاده از سامانه گویای 1512 اطلاع دهند تا کارشناسان دامپزشکی موضوع را بررسی کنند.
طبق اعلام دامپزشکی کردستان در مجموع سه هزار و 500 مرکز عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی در استان فعالیت می کنند.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود 24 هزار تُن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.