مجتبی ورمقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت این تیم ها از 25 اسفند امسال شروع شده و تا 14 فروردین سال آینده در 2 نوبت صبح و عصر تداوم خواهد داشت.
وی افزود: برای هر کدام از شهرستان های استان سه تیم نظارتی تشکیل شده که در هر تیم حداقل 2 کارشناس برای نظارت بر عرضه مواد خام دامی حضور دارند.
به گفته وی، در این ایام در مجموع بیش از 550 کارشناس در قالب 275 اکیپ روز بر مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی استان نظارت می کنند.
ورمقانی با اشاره به فعالیت های تیم های دامپزشکی کردستان در نوروز 96 تاکید کرد: در نوروز 96 و در قالب نظارت ها نوروزی، 400 تیم ثابت و سیار بر تهیه و توزیع مواد خام در بازار نظارت داشتند و در مجموع 16 تُن فرآورده های دامی غیر قابل مصرف را از چرخه توزیع خارج کردند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر 1512 این اداره کل اطلاع دهند تا تیم های نظارتی در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.
ورمقانی با اشاره به فعالیت های بازرسان دامپزشکی کردستان در سال 96 گفت: امسال در مجموع 133 هزار بار از مراکز توزیع فرآورده های خام دامی بازدید صورت گرفت و در این بازدیدها در مجموع 63 تُن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به 24 هزار تن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر در استان تولید می شود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.