سید محمدمهدی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت بیش از 41 تن مواد غذایی غیر بهداشتی کشف و ضبط شده است.
وی افزود: در بازرسی های انجام شده طی این مدت، 227 تخلف بهداشتی کشف شده و 256 نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال شده است.
احمدی خاطر نشان کرد: بهار امسال 50 فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع و یک واحد متخلف پلمب شده است.
وی خاطرنشان کرد: متخلفان در این مدت 73 میلیون و 128 هزار ریال جریمه شدند.
وی درباره نتایج نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی گفت: در سه ماه نخست امسال 11 هزار و 344 نوبت بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان انجام شد است.
احمدی درباره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اظهار کرد: در بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بیش از 16 تن فرآورده کشف و ضبط شد و هفت از این فرآورده ها معدوم شد.
وی خاطرنشان کرد: میزان فرآورده های غیربهداشتی ضبطی در کشتارگاه های دام چهار هزار و 816 کیلوگرم و کشتارگاه طیور 20 هزار و 331 کیلوگرم بوده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در این مدت 22 هزار و 457 رأس دام سبک و یک هزار و 12 رأس دام سنگین و بیش از یک میلیون و 652 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های استان کشتار شده است.
وی گفت: بهار امسال حدود 871 تن گوشت قرمز و سه هزار و 510 هزار تن گوشت مرغ استحصال شده است.

* 4000 تن شیر خام از استان خارج شد
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سه ماه نخست امسال مجوز حمل بهداشتی حدود چهار هزار تن شیرخام به خارج استان صادر شده است.
احمدی اظهار کرد: گواهی بهداشتی حمل 15 هزار و 400 کیلوگرم عسل و 840 کندوی زنبور عسل و حدود 13 هزار جلد پوست انواع دام کشتاری در استان در این مدت صادر شده است.
وی صدور مجوز برای حمل 2 هزار و 150 کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، حمل بیش از یک هزار و 158 تن گوشت مرغ تازه و منجمد، صدور مجوز حمل بهداشتی و قرنطینه ای برای یک هزار و 779 راس گاو و گوساله زنده، 70 هزار و 139 رأس گوسفند و بز زنده و حدود 528 هزار قطعه مرغ زنده به مقصد سایر استان ها را از دیگر اقدامات این اداره کل در بهار امسال عنوان کرد.
3.5 میلیون واحد دامی در خراسان شمالی نگهداری می شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/1744 خبرنگار: کبری علی آبادی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.