بهروز شهابی زاد روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان این‌که تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف دستگیری از محرومان، رفع تبعیض و کاهش فاصله طبقاتی صورت گرفت؛ اظهار داشت: رسالت اصلی کمیته امداد امام خمینی توانمندسازی مددجویان است.

وی با اشاره به قدم‌های مثبت این نهاد در کارآفرینی، فعالیت در حوزه روستاها به‌منظور توسعه پایدار روستایی و ایجاد اشتغال را خواستار شد و گفت: براساس آمار رسمی، تاکنون ۶ هزار روستا در راستای توسعه اشتغال به کارگاه تبدیل شده‌اند.

فرماندار اردکان همچنین احداث مسکن برای مددجویان روستایی با محوریت کمیته امداد را از فعالیت‌های مؤثر در روستاها برشمرد و گفت: در این راستا تمام تلاش مجموعه شهرستان، تسهیل امور و کمک به تأمین مسکن خانواده‌های نیازمند است.

شهابی‌زاد همچنین با اشاره به صنعتی‌شدن شهرستان اردکان گفت: باید سازگاری اندیشیده شود تا با وجود صنایع مختلف و گردش‌مالی بالا، کم‌ترین تعداد از خانواده‌های نیازمند را در اردکان داشته باشیم.

وی همچنین ضمن تأکید بر لزوم درآمدزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تأمین معیشت خانوارهای نیازمند، از جلب کمک خیران و به‌ویژه صنایع مستقر در شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

فرماندار اردکان نیز در این دیدار با اشاره به صنعتی شدن این شهرستان گفت: با این تولید بالا و گردش مالی بارها این شعار را داده‌ایم که نباید کسی تحت پوشش نهادهای حمایتی باشد.

شهابی زاد در پایان اظهار داشت: باید تلاش کرد که برای افراد تحت پوشش زمینه اشتغال را فراهم کرد تا بتوانند روی پای خود بایستند که در این راستا کمیته امداد می‌تواند اقدامات مناسبی انجام دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد هم دردیدار بابیان اینکه کار در کمیته امداد در راستای رضایت خداوند انجام می‌شود، گفت: شهرستان اردکان ازنظر جلب مشارکت‌های مردمی رتبه دوم در استان یزد را دارد.

محسن علیزاده  با اشاره به اهمیت رسیدگی به نیازمندان، از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در جهت کمک به افراد نیازمند تشکر و قدردانی کرد.

وی بابیان اینکه کار در کمیته امداد برای رضایت خداوند انجام می‌شود، اضافه کرد: یکی از منابع این نهاد کمک‌های مردمی است و شهرستان اردکان ازنظر جلب مشارکت‌های مردمی هم در بخش زکات و هم در بخش صدقات رتبه دوم در استان یزد را دارد که جا دارد از حمایت و همکاری خیرین با این نهاد قدردانی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به وجود ظرفیت و پتانسیل معادن و صنایع مختلف در شهرستان اردکان گفت: انتظار می‌رود که صاحبان این معادن و صنایع بیش از این با نهادهای حمایتی همکاری کنند تا در این شرایط اقتصادی بهتر و بیشتر به محرومین رسیدگی شود.

در دیدار مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان با فرماندار اردکان در خصوص توانمندسازی مددجویان این نهاد در شهرستان و کمک به خودکفایی خانواده‌های نیازمند بحث و تبادل‌نظر شد.

 در این دیدار از فرماندار اردکان به دلیل حمایت از کمیته امداد شهرستان با اهدا لوح یادبود تجلیل شد.

یک هزار و ۲۶ خانوار در قالب یک هزار و ۷۶۶ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی اردکان هستند .

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.