« قنبر موسی نژاد » روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال خمین افزود: زمینه ۵۰۴ فرصت شغلی باید از منابع داخلی این نهاد حمایتی، ۲ هزار اشتغال از منابع بانکی، ۲ هزار و ۲۸۵ شغل از منابع اشتغال روستایی و ۷۵۴ فرصت شغلی از منابع کاریابی در استان مرکزی فراهم شود.
وی ادامه داد: ۸۴ میلیارد ریال از منابع مالی کمیته امداد، ۵۵۰ میلیارد ریال از منابع بانکی و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مالی از محل تبصره ب امسال برای این نهاد حمایتی در استان پیش‌بینی شده  است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار داشت: خوداشتغالی مددجویان، تحکیم و توسعه اشتغال و راهبری شغلی در دستور کار این نهاد حمایتی برای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش است.
موسی نژاد با اشاره به ایجاد ۳۰۰ شغل از طریق راهبری شغلی گفت: در راهبری شغلی از ظرفیت کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار برای اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استفاده می ‌شود.
وی تصریح کرد: سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خمین از منابع اعتباری استان ۱۴۴ میلیارد ریال است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: ۶ میلیارد ریال از منابع این نهاد حمایتی، ۷۴ میلیارد ریال از منابع روستایی و ۶۴ میلیارد ریال از منابع بانکی برای ایجاد فرصت شغلی مددجویان زیرپوشش در خمین پیش‌بینی شده است.
موسی نژاد ادامه داد: ۱۰ درصد جمعیت خمین با توجه به محرومیت و نرخ بیکاری، مددجوی کمیته امداد هستند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ فرصت شغلی باید در خمین فراهم شود ، گفت: ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات در کارگروه اشتغال استان برای خمین تصویب شده که ۵۰۰ میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین اظهار داشت: سهم خمین از تبصره 16، ۶۴ میلیارد ریال است و تاکنون ۴۵ میلیارد ریال ابلاغ شده است.
موسی نژاد افزود: ۱۰۱ پرونده در شعب بانکی خمین تشکیل شده و به ۱۶ پرونده چهار میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد مبلغ ابلاغ شده تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ۹۸ درصد اعتبارات در سال گذشته از سوی کمیته امداد استان مرکزی جذب شد و سهم خمین از جذب این اعتبارات بسیار کم است. 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: میزان منابع مالی در حوزه تسهیلات اعطایی برای اشتغالزایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان امسال  از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است و این فرصت خوبی برای افزایش اشتغال و رونق تولید است.
فرماندار خمین نیز در این کارگروه گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال سه سال گذشته در حوزه اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و بانک سینا در این شهرستان جذب شده است.
« احمد طهرانی » افزود: خمین بعد از اراک در استان مرکزی بالاترین آمار بیکاری را دارد و شرایط کنونی زیبنده زادگاه امام راحل نیست.
وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان می‌تواند زمینه خروج آنان از چرخه نهادهای حمایتی را فراهم کند.
فرماندار خمین اظهار داشت: پایداری مشاغل ایجاد شده توسط مددجویان یکی از ظرفیت‌های کاهش مددجویان است.  

۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.