فاطمه موسوی زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود: تئاترهای خیابانی عموما دربرگیرنده مضامین اخلاقی، اجتماعی، سیاسی فلسفی است که به کمک تکنیک‌های خاصی به مخاطب ارائه می‌شوند. 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه  تماشاگران تئاتر سازمان نیافته و گذرا هستند اما پیام این هنر در کمترین زمان صورت می‌گیرد.

موسوی زاده افزود:  در تئاتر خیابانی بازیگران و تولیدکنندگان بدون واسطه با مخاطب روبرو می شود و با حداقل وسایل و با قدرت تحلیل بالا با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند.

موسوی زاده در ادامه به سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با محوریت خانواده ، انسجام خانواده و گسترش فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در استان درحال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره یاد شده علاوه بر پویایی و نشاط در سطح جامعه ، پیام‌های اجتماعی را به درستی و به شکل کامل به مخاطب منتقل می‌کند.

موسوی زاده گفت: استفاده از هنر تئاتر خیابانی و تولید اثر با موضوعاتی خانواده  می‌تواند نقش بسزایی در آگاه سازی عمومی جامعه ایفا کند و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم تاثیرگذار است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در تئاتر خیابانی در واقع هنرمند به جای مستقر شدن در یک مکان به درون شهر و جامعه می‌رود و تاثیر بی واسطه تری هم می‌گذارد.

وی افزود: امیدواریم جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در سال آینده به صورت ملی در یزد برگزار شود.

جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی از هشتم آذر در استان یزد آغاز  و تا ۱۱ ادامه دارد که در مجموع از  ۱۵۸ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۸ اثر به بخش مسابقه راه یافته اند.

 آشتی دادن اقشار مختلف جامعه  با تئاتر و همچنین معرفی ظرفیت این هنر نمایشی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

چشمان کاملا بسته به کارگردانی سید پویا امامی از اصفهان، رادیکال زندگی به کارگردانی سیدفاضل خانی از ایوان غرب، یک وال برای خدا نامه نوشت به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان، تیک تاک به کارگردانی نازیلا امینی از آذربایجان غربی، عروس آب به کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز و هشتگ لاکچری به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش از جمله آثار راه یافته به این جشنواره است. 
دست کاری به کارگردانی مهدی ضیائیان پور از تهران، آدم‌های با فرهنگ به کارگردانی رضا فقیهی از تهران، منذور به کارگردانی ملیحه دهقانی از تهران، گل پری به کارگردانی سعید بالینی از زاهدان، چسب زخم به کارگردانی امیر رجب پور از قزوین، یک نمایش واقعی به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، دیفرنس به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان و  کالبد شکافی یک اتفاق به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر از دیگر آثار حاضر در این جشنواره است.

همچنین تئاتر نابودگر به کارگردانی زمان ارکمان ، آشیانه درد به کارگردانی حسین خانی ، خط آبی به کارگردانی مریم نیک آئین و سرقرار به کارگردانی محمد قائمی هر چهار اثر از یزد از دیگر آثار راه یافته به جشنواره است.
 هیات بازبینی و انتخاب جشنواره متشکل از سید حسین پیغمبری، سامان خلیلی و سیدمحمد گلزاری است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.