امیر شاه آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت سه روز برگزاری این رویداد فرهنگی، شاهد ٤٢ اجرا در سطح شهر هرسین و بخش بیستون خواهیم بود.

او گفت: اختتامیه این رویداد مهم فرهنگی روز ٢٢ مرداد با حضور مدیران ارشد و هنرمندان برجسته هنری هشت استان و برگزیدگان برگزار خواهد شد.

وی شرایط شهرستان را آماده میزبانی گروه های برگزیده اعلام کرد و پیش بینی کرد حدود ١٢ هزار مخاطب از این اجراها استقبال کنند.

او ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه آثار با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و با رویکرد زبان طنز تولید شده اند در سطح شهرستان شور و نشاط اجتماعی خوبی را ایجاد کنند.

فرماندار هرسین در ادامه گفت: برنامه هایی برای جذب گردشگر از دیگر نقاط استان همزمان با برگزاری این جشنواره خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد در کنار اجراها به معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی و گردشگری هرسین بپردازیم.

اجرای ۴۲ نمایش در طول برگزاری جشنواره

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: دومین جشنواره تئاتر خیابانی هرسین با حضور ١٤ گروه نمایشی برگزار می شود.

علیرضا گودرزی با اشاره به اینکه پس از بررسی آثار توسط داوران جشنواره هرسین ١٤ اثر به مرحله نهایی راه یافتند، افزود: این آثار از تاریخ ١٩ تا ٢٢ مرداد ماه در شهر هرسین و بخش بیستون به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته او، هر گروه ٣ اجرا خواهد داشت و در مجموع ٤٢ اجرا در ایام جشنواره در محلات کم برخوردار هرسین برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه جشنواره با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی با رویکرد نشاط افزایی و امیدبخشی برگزار می شود، گفت: تجربه نشان داده زبان فرهنگ و هنر در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است و تئاتر خیابانی به واسطه حضور در میان مخاطبان و برقراری دیالوگ با مردم از موثرترین فعالیت هاست و به همین دلیل سازمان امور اجتماعی کشور و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با برگزاری دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین موافقت کردند و در کنار فرمانداری هرسین و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان هرسین حامی این رویداد مهم شدند.

گودرزی ابراز امیدواری کرد این اجراها روحیه نشاط را در مردم هرسین بالا برده و در کاهش آسیب ها از طریق آموزش غیرمستقیم موفق عمل نماید.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است. 
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.