به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز یکشنبه در آئین اختتامیه تئاتر استانی طنز اهرم افزود: تئاتر به عنوان هنر نمایشی یکی از ابزارهای قدرتمند و اساسی در انتقال فرهنگ بومی و محلی در مناطق مختلف به شمار می رود به طوری که در بسیاری از موارد بنا بر نیازهای ضروری فرهنگی و اجتماعی جامعه می تواند بر ارتقا و رشد فرهنگی و حتی تربیتی اقشار مختلف جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی بیان کرد: با توجه به سابقه طولانی اجرای جشنواره تئاتر طنز اهرم این جشنواره باید در تقویم جشنواره های استانی گنجانده شود و برای هرچه بهتر برگزار شدن آن زیرساخت های لازم در حوزه فرهنگ و هنر فراهم شود.
جشنواره تئاتر خیابانی استان بوشهر با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی هفته گذشته در شهر 'اهرم' مرکز شهرستان تنگستان آغاز شد.
فرماندار تنگستان گفت: این جشنواره برای معرفی آسیب های اجتماعی و آموزش پیشگیری از آنها در قالب سه نمایش به صورت اجرای عمومی در بین مردم برگزار شد.
وی افزود: این نمایش ها با کاربرد آموزشی برای پیشگیری از آسیب های پیش روی خانواده ها در حوزه های مختلف اطلاع رسانی می کنند.
وی اضافه کرد: فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر منتشر شده و در مرحله نخست سه نمایش خیابانی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله های مختلف شهرها و روستاهای این استان به نمایش گذاشته می شود.
رفیعی پور ادامه داد: نمایش های خیابانی که در قالب این جشنواره تا پایان امسال در مناطق مختلف استان بوشهر به اجرا در می آیند شامل 'زیرپوست شهر'، 'خوب، بد، مزخرف' و 'بغض های پشت سکوت' است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.