رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: تمام تلاش مدیران و سازمان های استان، فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای توسعه فرهنگ و هنر استان است.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی زاده در آیین رونمایی از دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان اظهار داشت: آنچه امروز جامعه ما را آسیب پذیر کرده است غفلت از توجه ویژه و زیربنایی به حوزه فرهنگ و فعالیت هایی از این قبیل است. 

وی افزود: همه فعالیت‌های انسان در جهت انسانی زندگی کردن است و فرهنگ می‌تواند بخش زیادی از نیازهای انسانی را پاسخگو باشد .

نصراللهی زاده تصریح کرد: اگرچه اعتبارات دولتی محدود است اما در این راستا تمام تلاش مدیران و سازمان‌های استان، فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای توسعه فرهنگ و هنر استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها برای استفاده هنرمندان چندین پروژه در حال انجام است. 

وی از جمله این پروژه ها را هنرستان هنرهای زیبایی سنندج، دانشکده هنر و معماری کردستان و پژوهشکده کردستان شناسی با محوریت مطالعات راهبری دانست .

نصراللهی زاده، اختصاص ساختمانی در عمارت مصری برای فعالیت پژوهشکده کردستان شناسی و احداث چهار پلاتو در حوزه تئاتر را از دیگر پروژه های در دست اقدام در حوزه فرهنگ و هنر اعلام کرد. 

وی همچنین احداث بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری استان در سنندج از دیگر پروژه ها دانست و گفت: این مجتمع با زیربنا در حدود 14هزار متری است که تاکنون 120 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق شده است و تلاش می شود تا پایان سال مالی 98 در اختیار هنرمندان و مردم استان قرار گیرد. 

گفتنی است؛ در این مراسم از کتاب های کردستان و شرق شناسان اثر کامبیز کریمی، کردستان و مشاهیر(سنجر خان) اثر اسماعیل احمدی، کردستان و ادب حماسی اثر هادی یوسفی و کردستان و ادبیات عامه اثر جمال احمدی دبیرخانه دایمی دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.