اباذر غفوری روز دوشنبه در گفت گو با ایرنا با اشاره به اهداف راه‌اندازی میدانگاه کتاب در اردکان افزود: این فضا به صورت چند منظوره طراحی و اجرا شد و فضای خوبی برای برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی فراهم شد و رویکرد اصلی آن برگزاری نشست‌های معرفی کتاب و تبادل‌ کتاب‌های مفید در قالب طرح « دیوار کتاب» است.
وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های ثابت و مستمر میدانگاه ، نشست‌های کتابخوانی در آخرین جمعه‌ هر ماه است که با همکاری اداره های فرهنگی و انجمن‌های ادبی برگزار می شود.
غفوری به شهروندان اردکان توصیه کرد: کتاب‌های مطالعه شده خود را به دیوار کتاب تعبیه شده در میدانگاه اهدا کنند و از مطالب کتاب‌های اهدایی سایر افراد کتابخوان نیز بهره ببرند.

شهردار اردکان از توسعه کتابخوانی به عنوان اهداف اصلی ۲ نهاد یادشده ذکر کرد و یادآور شد:  در جلسات فرهنگی مختلف شهر از جمله نشست‌ انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، به طور جدی پیگیر اجرای طرح‌های کتاب‌محور هستیم.

تعداد اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان حدود پنج هزار نفر هستند، هم اکنون ۱۳ باب کتابخانه عمومی در اردکان فعال است و ۱۴۰ هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه های عمومی آن موجود است.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.