بهروز شهابی زاد روز سه‌شنبه در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی با اشاره به راهکارهای مناسب در جذب مردم به مطالعه، ورود مسئولان به این مقوله و استفاده از ظرفیت‌های شهری برای معرفی کتاب مناسب را به مردم ضروری خواند.

وی احداث پارک کتاب را در مرحله تایید طرح عنوان کرد و اظهار داشت: با ارائه طرح به شورای شهر و تایید آن،‌ به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود. 
فرماندار اردکان  افزود: اتوبوس کتاب نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
 رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان در ادامه ، نقش مطالعه صحیح و مناسب را در افزایش آگاهی جامعه موثر خواند و معرفی کتاب‌های معتبر و مفید را از وظایف افراد آگاه و متخصص در این زمینه دانست.
ارائه و معرفی کتاب‌های شاخص و تاثیرگذار در استنادهای شهری، درج جملات کلیدی و مهم کتاب‌ها در سربرگ نامه‌های اداری و معرفی اجمالی کتاب در جلسات مختلف به ویژه توسط مسئولان شهر از جمله راهکارهایی بود که شهابی‌زاد در این زمینه مطرح کرد.
فرماندار اردکان از رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خواست روش‌هایی جهت تسهیل  عضویت مردم در کتابخانه‌ها اتخاذ کند و کمک انجمن را در این زمینه جهت کاهش هزینه‌های عضویت خواستار شد.
بررسی مشکلات کتابخانه حضرت ابوالفضل(ع) محله شریف‌آباد با حضور خیرین و فرماندار، تشویق صنوف دوستدار کتاب با همکاری مجامع امور صنفی و ... از جمله مصوبات این جلسه بود. 
به گفته حسین پایدار، رئیس کتابخانه‌های عمومی اردکان، این شهرستان با حدود هشت هزار عضو ، فعالترین کتابخانه‌های عمومی استان یزد را داراست.

 دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان با حضور فرماندار، رئیس شورای شهر و اعضای انجمن در کتابخانه آیت الله فاضل برگزار شد.

هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
۷۵۴۴/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.