رضا اردکانیان در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: با تکمیل طرح مطالعات وزارت نیرو در سال های گذشته مجری و دست اندرکار آن بود، 

مطالعه تامین آب صنایع و کشاورزی از دریا که مطالعات آن در ۱۷ استان کشور از جمله یزد به اتمام رسید است.

وی با اشاره به ابلاغ آن به شرکت آب منطقه ای یزد، اظهار کرد: سرمایه گذاران کار را شروع کنند و آب به هر میزان که لازم داشته باشند است، مراحل قانونی را طی کنند و آب در حد نیاز صنعت استان یزد برای سه دهه آینده تامین شده است .

وزیر نیرو همچنین در زمینه پویش طرح هرهفته الف – ب – ایران ، افزود: رئیس جمهوری اوائل مهرماه امسال به وزارت نیرو ابلاغ کرد تا پایان امسال هر هفته در یکی از استان ها ، تعدادی طرح بزرگ  آب و برق به بهره برداری برسد.

اردکانیان ادامه داد: در این مورد ۲۲۷ طرح و پروژه از جمله ساخت ۱۰۰ نیروگاه ، شبکه آبیاری ، تصفیه خانه های آب ، فاضلاب ، خطوط انتقال و نیروگاه های خورشیدی در نظر گرفته شد که  دولت برای این طرح ها ۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است .

وی بابیان اینکه بطور متوسط  هرهفته حدود هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در ایران افتتاح شده است که هم اکنون در هفته پنجم آن هستیم و با طرح هایی که روز دوشنبه در استان کرمان افتتاح می شود، حدود پنج هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: تهران ، ایلام ، قم ،آذربایجان غربی ، یزد  و کرمان از جمله استان هایی هستند که تاکنون پویش یادشده را اجرا کردند .

اردکانیان با اشاره به اینکه وضعیت برق در شرایط مطلوبی قرار دادر ، تاکید کرد: تا پایان امسال افزون بر سه هزار مگاوات برق به ظرفیت نصب شده کشور اضافه می شود و امکان خوبی برای تبادل انرژی با کشورهای همسایه داریم و مهمترین اتفاق که در کارنامه صنعت برق ثبت شده تدوام پیدا می کند.

وی ، با بیان اینکه در مدیریت مصرف برق مردم به درستی دریافتند که چرخ توسعه کشور در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی ، معدنی، درمانی ، حتی آموزش و تحقیق و پژوهش متکی به برق است ، خاطر نشان کرد: برای تداوم این پایداری باید مصرف کنترل شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: مصرف خانگی ، تجاری ، صنعتی  و با کاری که تابستان پشت سر گذاشتیه ایم شروع شده است و ان شاء الله همراهی مردم اصلی ترین شاخص توسعه یافتگی کشور است.

وزیر نیرو با بیان اینکه پست ۱۳۲ به ۲۳۰ کیلو ولت برق ابرکوه ، جزو ۹ پروژه ای بود که در حوزه وزارت نیرو در استان یزد با ۴۷۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید خاطرنشان کرد:  پست برق ابرکوه در تامین برق مطمئن برای شهروندان ابرکوهی ، صنایع ، معادن وارد مدار تولیدشدکه با افتتاح  آن  ظرفیت اوج بار این شهرستان تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است که موجب تشویق سرمایه گذاران شده است.

اردکانیان تصریح کرد: ابرکوه از جمله مناطقی است که سهم مصرف برق شهرستان در تولید بالاست یعنی ۹۳ درصد برق مصرفی صرف تولید می شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.