معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان روز شنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: بی تردید مرتفع سازی مشکلات مردم جز با همت خود مردم ممکن نیست و در این راه، تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد موظف هستند تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آنان به کار گیرند.
رقیه کرمانیان با بیان اینکه  تشکل ها به صورت خودجوش از میان مردم برخاسته اند و ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند؛ بنابراین مشکلات مردم را بسیار ملموس حس می کنند افزود: بنابراین مهم ترین وظیفه تشکل ها آموزش مطالبه گری به مردم، شناسایی آسیب‌ها و نیاز سنجی و در مرحله بعد اولویت بندی مشکلات، ارائه پیشنهاد برای رفع آنها با کمک خود مردم و ارجاع موارد غیر قابل حل به سطوح بالاتر است. 
وی اظهار داشت: درواقع وظیفه اصلی تشکل ها، فعال کردن مردم و اعطای نقش بیشتر به آنها برای بهبود وضعیت خودشان است.

این مسئول یادآور شد: یکی از مهمترین نکات مثبت طرح های اجتماع محور، ارتقای سطح مطالبه گری به حق مردم محله و مشارکت و نقش‌آفرینی افراد محلی در راستای حل مشکلات محله است که به این وسیله، مسئولان از مشکلات محلات مختلف به خوبی آگاه می شوند. 
کرمانیان با اشاره به اینکه توانمندسازی محلات در زمینه حل مشکلات محله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید مهمترین پیامد اجرای طرح های اجتماع محور باشدتصریح کرد: به نحوی که نه به صورت مقطعی بلکه این توانمندی به صورت دائمی در کودکان و نوجوانان نیز نهادینه گردد.

وی بر این اساس بر نقش آموزش و پرورش در این نوع خاص از تربیت و نهادینه سازی تأکید کرد.
معاون فرمانداری اردکان یکی دیگر از نکات مثبت این طرح را شنیده شدن صدای مردم عنوان کرد و گفت: بیان مشکلات و پیشنهادات از سوی مردم حس امید، عزت مندی و اعتماد را در مردم دوچندان می کند.
این مسئول  اظهار امیدواری کرد که اجرای مناسب طرح های اجتماع محور و مهم تر از آن، تداوم در اجرای این طرح ها بر بتوانند گامی موثر در ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم و افزایش نشاط اجتماعی و امید در جامعه بردارند.

اردکان دارای ۲۸ تشکل مردم نهاد فعال می باشد . 
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.