مهدی رفیعی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متناسب با نامگذاری امسال با عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' پایگاه های فعالیت های تابستانی با شعار 'هر دانش آموز یک مهارت' و با تاکید بر مهارت آموزی و اموزش کارآفرینی راه اندازی می شوند.
وی گفت: امسال ایجاد پایگاه های اوقات فراغت در استان رشد 9 درصدی داشته و مقرر شده امسال 140 هزار دانش آموز خوزستانی در این پایگاه ها حضور یابند که از این تعداد 35 هزار نفر از آن ها در مناطق کم برخوردار به صورت رایگان آموزش داده می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان افزود: برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان راهبردی برای اعتلای فرهنگ کار، تلاش جهادی، مهارت آفرینی و تقویت مهارت های اجتماعی است.
وی در ادامه افزود: برنامه های اوقات فراغت بر اساس علاقه و توانمندی دانش آموزان تدوین می شوند .
رفیعی اظهار داشت : در استان خوزستان 250 هزار دانش آموز 2 زبانه و به همین اندازه دانش آموز محروم و روستایی وجود دارد که باید برای اوقات فراغت آنها نیز برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال آموزش های مختلفی را برای دانش آموزان در قالب بحث اوقات فراغت برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که از ان جمله می توان به آموزش خود کنترلی است که این نوع آموزش می تواند در آینده به کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه نیز کمک کند.
وی گفت: همچنین آموزش مهارت های تقویت ارتباط بین اعضای خانواده و تبادل احساس و افکار در خانواده ها ، تقویت روحیه خود باوری، تامین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، ایجاد بسترهای مناسب برای پرورش استعدادهای دانش آموزان در ابعاد مختلف و ارتقای سطح توانمندی های آنها از دیگر مباحث آموزشی طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.
یک میلیون و 50 دانش آموز در خوزستان توسط 70 هزار نیروی فرهنگی مشغول تحصیل هستند.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.