به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علیرضا آشناگر در نشست توسعه مشارکت های مردمی برای پیشگیری از آسب های اجتماعی افزود: با توجه به تاثیر مهمی که آموزش و پرورش در این خصوص دارد باید نقش این دستگاه در این باره افزایش یابد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین، نقش آموزش و پرورش را در شکل گیری شخصیت آینده سازان جامعه بسیار موثر دانست و ادامه داد: با عنایت به این موضوع که پایه اصلی تربیت دانش آموزان در دوران ابتدایی و دبستان شکل می گیرد، اگر این موضوع به درستی طی شود نگرانی در خصوص آینده دانش آموزان وجود نخواهد داشت.
آشناگر در ادامه سخنان خود بر ضرورت همراهی دستگاه های اجرایی در اجرای طرح های آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از مواد مخدر و سایر معضلات و آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
وی همچنین گفت: اطلاع رسانی موثر به خانواده ها موضوع بسیار مهمی است که باید در برنامه های آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد و در این راستا بهره مندی از ظرفیت رسانه ملی،شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه های جمعی در خصوص آموزش اولیاء در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی راهکار موثری است که بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
آشناگر ادامه داد: می توان با بهره مندی از ظرفیت شبکه های اجتماعی ارتباط دوسویه ای را با جوانان و نوجوانان برقرار کرد و از این طریق آنان را به انواع آسیب های اجتماعی آگاه ساخت.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حساس شدن اولیای دانش آموزان در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش در اجرای برنامه ها و طرح های خود لازم است که به جلب مشارکت اولیاء و خانواده های دانش آموزان نیز توجه داشته باشد زیرا این موضوع باعث می شود تا در برنامه های خود موفق تر باشد.
در ادامه این نشست گزارشی از طرح های اجرا شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش قزوین پیرامون مقابله با آسیب های اجتماعی ارایه شد.
اجرای طرح مراقبت اجتماع محور،طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر با مشارکت وزارت کشور و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و طرح همکاری خانه و مدرسه از جمله اقدامات اجرایی در استان قزوین در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی بوده است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.