همچنین قرار است وزرا، مشاوران و معاونان رییس جمهوری نیز با حضور در شهرستانهای استان، مشکلات و مسائل این مناطق را بررسی و با مردم هم دیدار داشته باشند.

در آستانه سفر رییس جمهوری و هیات همراه به استان یزد به میان شماری از مردم شهر یزد رفتیم و از آنان پرسیدیم از رییس جمهوری چه می‌خواهند و مطالبات اصلی آنها چیست؟. 

از زاویه‌های مختلف می‌توان خواسته‌های مردم سخت کوش و تلاشگر استان دارالعباده یزد را بررسی کرد اما نقطه مشترک همه این درخواست‌ها "تامین آب" و "اشتغال پایدار" بود.

مسائلی مانند حاشیه‌نشینی،  اتباع خارجی، صنایع آلاینده، ساخت و سازهای غیرمجاز در ییلاقات، مبلمان شهری یزد، آسفالت خیابان‌ها، ترکیب حوزه‌های انتخابیه و مشکلات اقتصادی هم از دیگر مواردی بود که مردم به آن اشاره کردند.

یک مغازه دار خیابان فرخی گفت: بخش اعظم مطالبات ما یزدی‌ها تامین آب شرب است، آبی که متکی به آب انتقالی زاینده رود است با توجه به مسائل پیش آمده در سال های اخیر و قطع مکرر این آب، چندان قابل اتکا نیست .

علی دهقان‌زاده اظهار داشـت: اگر آب استان تامین شود بسیاری از مشکلات مردم استان در بخش های مختلف رفع خواهد شد.

محمد زارع، دیگر مغازه‌دار این خیابان هم گفت: چهار فرزند دارد که همه آنها با وجود تحصیلات عالیه، بیکار هستند و قطعا خانواده‌های زیادی با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: خیابانهای شهر یزد و از جمله همین خیابان فرخی، دیگر تاب و توان تحمل این همه ترافیک و حجم جمعیت را ندارد و لازم است برای مبلمان شهر یزد هم فکری برداشته شود. 

یک دانشجو هم نفس کشیدن در شهر یزد را سخت توصیف کرد و خواستار مقابله با صنایع آلاینده و مزاحم شد و افزود: البته تایید می کنم که مشکل اصلی مردم این استان آب است.

وی ادامه داد: باید فکری هم برای اشتغال دانش آموخته‌های دانشگاهها کرد که هر روز بر حجم آنها اضافه می شود.

اما یک کشاورز روستایی شهرستان تفت، اب را مهمترین خواسته خود و دیگر کشاورزان استان اعلام کرد و خواستار اجرای طرحهای آبرسانی از سوی رییس جمهور در این استان شد. 

علی سانیجی تاکید کرد: خشکسالی سالهای گذشته، کمر ما کشاورزان را خم کرده و محصولاتمان را به تاراج برده و زمین های کشاورزی مان را هم نابود کرده است.

شهروند دیگری هم گسترش بی‌رویه مناطق حاشیه نشین شهر یزد را یادآور و خواستار رسیدگی رییس جمهور به ساماندهی وضعیت این مناطق شد.

محمد سلمانی تصریح کرد: اتباع خارجی و تصرف بخش مهمی از اشتغال استان توسط آنها نیز باید مورد توجه رییس جمهوری و هیات همراه باشد.

یک دانش آموخته ارشد رشته مدیریت هم از نبود شغل در جامعه ابراز ناخرسندی کرد و گفت: برای پیدا کردن کار، حاضر به قبول شغل‌هایی پایین تر از مدرک تحصیلی خودم هم شده‌ام اما کو کار؟.

مردم استان امیدوارند در سفر پر خیر و برکت رییس جمهوری و وزاری دولت تدبیر و امید به این استان، بسیاری از مشکلات و مسائل مردم و از جمله کمبود آب و بیکاری حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.