امیر زین‌العابدین قمی روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از طرح های خود اشتغالی  کمیته امداد (ره) ابرکوه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق امداد ولایت ، صندوق توسعه ملی ، صندوق کارآفرینی امید و بانک های عامل اختصاص یافته است.

وی افزود: در صورت همکاری بانک های عامل با پرداخت این میزان تسهیلات تا پایان امسال زمینه اشتغال چهار هزار نفر از مدد جویان کمیته امداد (ره) در استان یزد فراهم خواهد شد.

قمی با بیان اینکه امسال تاکنون ۳۳۷ میلیارد و ۸۱۶میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به مدد جویان جویای کار پرداخت شده است ، اظهار کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۶۲۶ نفر در حوزه  های  مشاغل خانگی، کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و خدمات فراهم شده است.

وی بابیان اینکه فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال  اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از اهداف این نهاد است ، خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح های خود اشتغالی و خود کفایی مدد جویان  تلاش خواهیم کرد.

قمی ادامه داد: ارائه آموزش‌های شغلی به مددجویان از دیگر فعالیت‌های این نهاد در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی، حرفه‌آموزی، کار آفرینی است که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌های مرتبط در امر آموزش کارآموزان انجام می‌شود.

هم‌اکنون حدود ۲۳ هزار خانوار نیازمند شامل ۴۵ هزار و ۴۷۷ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.