امیر زین‌العابدین قمی با اشاره به اینکه ۱۴۱ میلیون تومان طی نیمه سال ۹۸ برای کاریابی این مددجویان هزینه شد، افزود: طی چند سال گذشته تلاش شده است ضمن تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که به نحوی مرتبط با این برنامه هستند از فرصت‌های شغلی موجود برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان استفاده شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این نهاد در استان وی ادامه داد: افزایش توان اقتصادی افراد و خانوارهای تحت حمایت تا مرز خودکفایی، اشتغال کارجویان موردحمایت از طریق فرصت‌های شغلی بنگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، اتخاذ رویکرد درآمدزایی و افزایش سرانه درآمد خانواده‌ها، فراهم‌سازی زمینه لازم برای فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال مددجویان به‌منظور توانمندسازی اقتصادی و خروج تدریجی آنان از چرخه حمایتی، ارتقای عزت‌نفس مددجویان و صیانت از نهاد خانواده ازجمله اهداف طرح کاریابی کمیته امداد است.

وی درباره بسته‌های تشویقی قابل‌استفاده در اجرای برنامه کاریابی گفت: مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی، کارفرمایان و مددجویانی که خود اقدام به شغل یابی کنند مشمول دریافت این بسته تشویقی درزمینهٔ پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت تسهیلات کارفرمایی در مناطق شهری و روستایی هستند.

زین‌العابدین قمی تصریح کرد: کارفرمایان و صاحبان صنایع می‌توانند با مراجعه به مراکز کمیته امداد در سراسر استان با ارائه درخواست کتبی خود در خصوص جذب و به‌کارگیری کارجویان تحت حمایت اقدام و علاوه براجر معنوی از بسته‌های تشویقی کاریابی بهره‌مند شوند.

سال گذشته ۱۳۸ نفر از کارجویان تحت حمایت در قالب طرح کاریابی مشغول به کار شدند و ۱۲۹ میلیون تومان نیز با عنوان بسته‌های تشویقی کاریابی پرداخت‌ شد.

۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.