مسعود مامندی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه کار آفرینی و کسب و کارهای خرد و کوچک گام موثری در توانمندسازی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد است، افزود: این طرح ها در بخش های کشاورزی، دامداری، خدمات و مشاغل خانگی اجرا شده است.
وی با بیان اینکه امسال 10 درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد مهاباد از پوشش این نهاد خارج می شوند، افزود: طبق برآوردها، 500 خانوار پس از توانمندسازی و استقلال معیشتی خود از زیر پوشش این نهاد خارج و به جای آنان خانواده های جدید شناسایی و تحت پوشش این کمیته قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: برای اشتغال زایی مددجویان و با تفاهم نامه بین صندوق کار آفرینی، 18 دستگاه نیسان باری به 18 نفر از افراد زیر پوشش این کمیته تحویل داده شده که حدود 50 میلیارد ریال برای خرید آنها هزینه شده است.
وی همچنین در خصوص اقدامات عمرانی این کمیته در سال جاری گفت: امسال با اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار، 30 واحد مسکونی برای مددجویان شهری و روستایی ساخته و 120 واحد نیز مرمت و تعمیر شده است.
مامندی پور با بیان اینکه چهار هزار و 125 صندوق صدقات در سطح شهرستان مهاباد وجود دارد، افزود: امسال حدود یک میلیارد و 95 میلیون ریال از این صندوق ها کمک های نقدی جمع اوری شده که صرف نیازمندان، بیماران صعب العلاج، خانواده ایتام و فقرای زیر پوشش این کمیته می شود.
در شهرستان مهاباد 9 هزار و 209 نفر در قالب پنج هزار و 203 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذبایجان غربی قرار دارد.
3093/2093 ** خبر: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.