قانون جامع حدنگار (کاداستر) با اهدافی مانند کاهش پدیده زمین‌خواری و تعرض به اراضی ملی در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

علی کریمی روز سه‌شنبه در آیین معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مهریز افزود: تاکنون قانون یادشده در روستاهای استان حدود ۴۰ درصد و در شهرها حدود ۹۰ درصدن اجرا شد و برای تحقق کامل آن به همکاری و پیگیری بیشتر مردم و مسئولان در ۱۰ شهرستان استان نیاز است.

وی ادامه داد: اگر این قانون جامع و کامل اجرا شود قطعا در کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی کاهش بسیار محسوسی خواهیم داشت و همچین از زمین‌خواری و سوء استفاده‌ها جلوگیری می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: به رغم اهمیت موضوع در مجموع پیشرفت کار خوب نبوده و باید در تمام مناطق با همت و جدیت برای تحقق آن اقدام لازم صورت گیرد.

کریمی با اشاره به اینکه امسال مدت زمان اجرای قانون حدنگار به پایان می‌رسد بر تلاش مضاعف همگان به خصوص مجموعه‌های اداری و کشاورزان در روستاها تاکید کرد.

وی با قدردانی از علیرضا دهقان‌منشادی، علی شبانی را رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مهریز معرفی کرد. 

همچنینرضا زارع‌زاده‌ مهریزی فرماندار مهریز به اهمیت اجرای قوانین نظام و برنامه‌های دولت توسط مسئولان با جلب مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: اجرای قانون جامع حدنگار در رفع بسیاری از مشکلات در ثبت استاد و املاک موثر است .

وی، همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی را در شهر به  خصوص در روستاهای شهرستان خواستار شد.

مهریز که بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون ۱۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.