غلامعلی دهشیری افزود: این گونه جرائم در دادگاه کیفری استان  با حضور سه  قاضی رسیدگی می‌شود که این مسئله نشان از اهمیت موضوع و نگاه خاص قانونگذار به اینگونه جرائم دارد.

وی ادامه داد: قانون برای جرائم مطبوعاتی شرایط خاصی را قائل شده تا در رسیدگی به این گونه جرائم، حضور هیئت منصفه و ارایه نظرات و پیشنهادات آنان که از میان اقشار و صنوف مختلف انتخاب می گردند تلطیف کننده و تعدیل کننده نظر و رأی دادگاه باشد.

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، وی تصریح کرد: از آنجایی که اصحاب رسانه به عنوان انعکاس دهنده تفکرات جامعه می باشند و شاید جرم های انجام شده با نیات شرافتمندانه شکل گرفته باشد، قانونگذار رسیدگی به جرائم آنان را با حضور اعضای هیئت منصفه پیش بینی نموده تا قضات این دادگاه قبل از صدور رأی، نظرات مشورتی اعضای هیئت منصفه را که از صنوف مختلف می باشند اخذ نمایند.

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد پس از صدور حکم مسئولیت از سوی نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور، معرفی خواهند شد.

با پایان دوره دو ساله عضویت اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد، جلسه انتخاب اعضای جدید جهت صدور حکم عضویت در هیئت منصفه مطبوعات و جرائم سیاسی استان یزد برگزار گردید.

فعالیت پنجمین دوره هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد از دهم خرداد ۱۳۹۶ و پس از برگزاری انتخابات این تشکل صنفی غیردولتی همزمان با دیگر استانها به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات به نشانی www.khanehmatbooat.ir آغاز شد.
خانه مطبوعات استان یزد اکنون دارای ۱۰۴ عضو اصلی و هفت عضو افتخاری است.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.