به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری استان یزد ، ذبیح الله خدائیان در جمع تعدادی از مددجویان زندان مرکزی یزد افزود: زندان ظرفیت های بسیار خوبی برای آموزش دارد ، مددجو از دوران محکومیت خود به عنوان فرصتی برای تعالی روح ، جسم ، اندیشه و فراگیری مهارت ها استفاده کند.
وی ، گرفتاری در زندان و تحمل مجازات را نشانه لطف خدا به بندگان برای جلوگیری از سقوط بیشتر به ورطه جرم ذکر کرد و ادامه داد: خداوند دست بندگانش را که امید بازگشت به زندگی شرافتمندانه دارند می گیرد و اجازه نمی دهد که غرق در گناه شوند.
این مسوول تصریح کرد: جمعی از جمعیت جوان و آماده به کار که در خدمت خانواده و جامعه باشند و تحولی را ایجاد کنند به هر علتی در زندان هستند و این محل نیز زمینه آموزش های دینی، مذهبی، فرهنگی و مهارت های فنی و اجتماعی را برای آنان فراهم کرده است.
خدائیان به شرایط نعریف شده توسط قانونگذار برای اصلاح مجرم اشاره کرد و گفت: تعلیق، آزادی مشروط، عفو و تخفیف مجازات از جمله گزینه هایی است که می توان برای کسانی که در زندان راه اصلاح در پیش گرفته اند، در نظر گرفت.
وی با اشاره به امکانات آموزشی درون زندان و ظرفیت های آن افزود: مددجو می تواند روح خود را صیقل و جسم اش را پرورش دهد و اندیشه خود را تعالی ببخشد چرا که در زندان فرصت دارد و هم زندان با حضور مربیان مجرب و امکانات ویژه این شرایط را فراهم می کند.
این مسوول افزود: امروز در زندان امکان تحصیل از سواد آموزی تا سپری کردن دوره های عالی تحصیلی فراهم است و اگر مددجو از این شرایط استفاده نکند، ضرر می کند.
حدود چهار هزار نفر مددجو در زندان های استان یزد نگهداری می شود.
7536/ 2047/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.