اصغر جهانگیر پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در میناب افزود:این اقدام در راستای کاهش جمعیت کیفری با مشارکت مددکاران، خیران و شورای حل اختلاف در پرونده‌های قصاص برای جلب رضایت و بخشش شاکی صورت می گیرد.
وی بیان داشت: هم اکنون دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری با ۱۳ نوآوری در زندان‌های کشور در حال اجراست.
معاون قوه قضاییه اظهارداشت: براساس این دستورالعمل دادرس علی البدل و تمام وقت در زندان‌های کشور مستقر است تا امکان آزادی فوری زندانیان در روزهای تعطیل نیز فراهم شود.
جهانگیر ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر زندانی مشمول عفو یا تخفیف مجازات شدند و به زودی عفو دیگری نیز اعمال می‌شود.
وی بیان داشت: همچنین بیش از ۲ هزار نفر در زندان‌های کشور در مراحل مختلف تحصیلی در حال آموزش هستند.
این مقام مسوول در پایان به اجرای « پابند الکترونیکی» اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح به علت هزینه‌های روزانه برای مجرمان، با استقبال همراه نشده و بزودی قانون اجرای آن اصلاح می‌شود.

تضمین امنیت در گروی مشارکت همگانی است
 رییس سازمان زندان های کشور گفت: تضمین امنیت پایدار در گروی تلاش همگانی است و تلاش خواهیم کرد تا  مردم اجرای عدالت را به صورت ملموس، احساس کنند.
 جهانگیری ضمن تشریح اهداف سفرهای استانی افزود: هدف از این سفرها توسعه عدالت در راستای نهادینه کردن امنیت پایدار و مبارزه با مظاهر فساد است.
نماینده رییس قوه قضاییه در سفر به میناب اظهارداشت: نباید از کنار مشکلات مردم بی تفاوت بگذریم و به طور قطع هدف از سفرهای اخیر رییس قوه قضاییه رسیدگی به مشکلات مردم و حل آنها است.
وی به طرح برخی آمارها در حوزه های اجتماعی و اقتصادی شهرستان میناب گفت: این آمارها که به صورت علمی تهیه شده، نشان دهنده رابطه معنادار مشکلات اقتصادی و وقوع جرم است و اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم باید مدیریت علمی و جهادی را در دستورکار قرار دهیم.
این مقام قضایی ادامه داد: در حوزه قضایی باید تلاش کنیم تا حد امکان پرونده ها برای افراد شکل نگیرد و اگر شکل گرفت منجر به صدور حکم‌ زندان نشود.
رییس سازمان زندان ها تاکید کرد: توجه به خانواده ها بویژه خانواده زندانیان یک اصل است و غفلت از آن موجب بروز زمینه های جرم در جامعه و توسعه چرخه جرم می شود.
رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه بیان داشت: اساس سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه و متوازن است و باید برای رفع محرومیت و تلاش کنیم تا رضایت مردم تامین شود.
میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان هرمزگان در ۹۰کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.