در مراسم بهره‌برداری از این واحد مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس ، امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد و تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند.

این دبستان با هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا و با ۲۵ میلیارد ریال هزینه با مشارکت سازمان یادشده ، اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰ مترمربع در منطقه آزادشهر یزد ساخته شده است

« شین برادی» مدیر برنامه‌ریزی سازمان ریلیف اینترنشنال در ایران گفت: سال گذشته برای ساخت این مدرسه مذاکراتی با امور اتباع و مهاجرین وزارتخانه‌های کشور و آموزش و پرورش انجام شد که پس از آن تصمیم به ساخت این واحد آموزشی گرفته شد.

وی هدف سازمان را از ساخت مدرسه ارتقای ظرفیت فضاهای آموزشی و دسترسی برابر تمام دانش‌آموزان افغان در مدرسه‌های دولتی ایران ذکر کرد و گفت: پس از ۱۵ ماه همکاری مسئولان و نهادهای ایرانی شاهد بهره‌برداری از این واحد آموزشی هستیم.

وی در ادامه به تاریخچه فعالیت این سازمان در ایران اشاره کرد و گفت: این نهاد کار خود را در زلزله سال ۱۳۶۸ منجیل رودبار آغاز کرد و از آن زمان تاکنون از جوامع ایرانی آسیب پذیر و پناهندگان افغانستانی حمایت می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی سازمان ریلیف اینترنشنال افزود: این سازمان در شهرهای مختلف ایران چون تهران ، مشهد ، یزد و زاهدان فعالیت دارد و همچنین با اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش ،بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رابطه بسیار خوبی دارند.

برادی اضافه کرد: این سازمان نخستین طرح خود را با هدف حمایت از سه هزار دانش‌آموز گروه سنی هفت تا ۱۴ سال و با هدف دسترسی به آموزش و ثبت نام در مدارس رسمی ایران در خراسان رضوی ، تهران و یزد آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال۹۷ تعداد دانش‌آموزان به پنج هزار نفر رسید و فعالیت آموزشی در استان‌های البرز، سیستان و بلوچستان گسترش یافت.

مدیربرنامه‌ریزی سازمان ریلیف اینترنشنال با بیان اینکه هدف این است به رفع محدودیت ثبت نام کودکان افغان در مدارس ایران کمک کنیم، تصریح کرد: مدرسه رفتن یک تجربه جهانی برای تمام بچه‌هاست و تجربه‌ای که کمک می‌کند آنها برای حضور در جامعه آماده شوند.

وی خطاب به دانش‌آموزان دبستان دخترانه اندیشه یزد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه دانش به شما کمک می‌کند خود و دیگران را بشناسید و انگیزه‌های خود را دنبال کنید.

وی افزود: این هدیه زندگی را قدر بدانید بر فرودهای زندگی غلبه کنید و شما را تشویق می کنم که راه دانش را ادامه دهید.

برادی خاطرنشان کرد: با تلاش و کوشش خود می‌توانید به رویاهای خود دست یابید و کسانی خواهید بود در زندگی  افراد دیگر حضوری مثبت خواهید داشت.

همزمان با آغاز سال تحصیلی در دوشنبه هفته جاری ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش آموز در کلاس‌های درس حاضر شدند که افزون بر ۱۷ هزار نفر شهروندان خارجی هستند. 

سازمان یادشده تاکنون در ساخت سه مدرسه در شهرهای یزد، مهریز و شاهدیه یزد با  ۶۰ میلیارد ریال مشارکت داشته است.

سازمان ریلیف اینترنشنال در حال حاضر از طریق پروژه‌های سلامت، آب، بهداشت و فاضلاب، سرپناه، کمک‌های مالی بی‌قید و شرط و حمایت مراقبتی، در حال اجرای پروژه‌های بشردوستانه و بلندمدت توسعه‌ای جهت حمایت از پناهندگان دارای مدرک و نیز مهاجرین فاقد مدرک است.

در سال ۲۰۱۷، این سازمان برنامه‌های خود را در بخش‌های یادشده با آغاز برنامه‌های معیشت و آموزش در استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان و بررسی‌های پروژه‌های برون‌مرزی و مشترک با افغانستان و پاکستان، گسترش داد.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.