سیدمحسن ابطحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پنج سال اخیر تعداد رقبه موقوفات این شهرستان از ۷۰۰ رقبه به هزار و ۱۰۰ رقبه با موضوعات روز جامعه توسط واقفان و خیران وقف شده است.

وی یادآور شد: درآمد موقوفه‌ها در زمینه‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی و خیریه هزینه می‌شود و با وجود معضل خشکسالی با اجرای طرح به روز رسانی مال الاجاره موقوفه‌ها نه تنها عوائد کاهش پیدا نکرده، بلکه شاهد رشد ۱۰۰ درصد آن هستیم.

ابطحی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل، طرح‌های آرامش بهاری، یاس نبوی، ضیافت الهی، مهر تحصیلی، نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این اداره است.

ابطحی ادامه داد: امسال ۲۲۰ برنامه شامل تعزیه خوانی، سوگواره بصیرت عاشورایی، روضه خوانی، رهروان زینبی و شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرک این شهرستاناجرا شده است .

رئیس اوقاف و امور خیریه ابرکوه همچنین خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی طرح اوقات فراغت تابستان که در امامزادگان با شرکت ۱۱۰ دانش آموز برگزار شد، شرکت کنندگان در زمینه‌های قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی آموزش‌های لازم را فرار گرفتند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.